حناچی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران؛

۷ میلیون یورو هزینه هر رام قطار مترو

    کد خبر :655130
۷ میلیون یورو هزینه هر رام قطار مترو

شهردار تهران، در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، به ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات مدیریت شهری پرداخت.

 

پیروز حناجی، در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران، گفت: شهرداری تهران تنها یکی از دستگاه‌های مسئول در زمینه کاهش آلودگی هوا است. ما می توانیم در چهارسال کاری کنیم که ذرات آلاینده ۵۵ درصد و گازهای آلاینده ۴۵درصد کاهش یابد. این کار میسر نیست مگر با همکاری همه مردم و مسئولان کشور و توسعه حمل‌ونقل عمومی اتفاق می افتد.

 

وی افزود: در روز جهانی معلولان ۴دستگاه آسانسور در ۴ ایستگاه مترو نصب شد و تا پایان سال ۴۰دستگاه نصب خواهد شد تا معلولان راحت‌تر بتوانند از مترو استفاده کنند.

 

حناچی ادامه داد: برف پیش‌رس را در آبان‌ تجربه کردیم. روز شنبه ۱۵ آبان‌ به رغم آمادگی که در سایر مناطق وجود داشت در مناطق ۱، ۲و۳ دچار مشکل شدیم. امکان استفاده از خودروهای مکانیزه نبود و تلاش شد این معضل حل شود.

 

وی گفت: مترو تهران برای جابجایی ۷ میلیون مسافر در روز برنامه‌ریزی شده است. این رقم در حال حاضر ۲ میلیون‌نفر در روز است. برای اینکه به رقم مورد نظر برسیم به ۲۰۰۰واگن قطار نیازمندیم که در شهرداری پیگیر آن هستیم.

 

شهردار تهران افزود: به طور متوسط تا آخر سال هر ماه یک ایستگاه مترو را افتتاح می‌کنیم. همزمان با افتتاح ایستگاه مولوی در آذر امسال، ۸ واگن قطار به شبکه مترو اضافه خواهد شد. هر رام قطار حدود ۷ میلیون یورو هزینه دارد.

 

وی گفت: تلاش می‌کنیم واگن‌سازی را بومی کنیم. الان حدود ۳۰درصد واگن‌های تهران سهم تولید داخل است. تلاش می‌کنیم که این سهم افزایش پیدا کند.

 

حناچی ادامه داد: برای اولین بار سرفاصله قطارها در خطوط ۱،۲،۴ به ۳.۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است. در خط ۳ نیز به ۷ دقیقه کاهش پیدا کرده است و در خط ۶ نیز تا یک ماه آینده از ۱۵ به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

 

به گزارش مهر، شهردار تهران با عنوان این مطلب که چیزی در حدود ۳۵هزارتن نخاله ساختمانی جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت: به مقدار ۶ تن تولید مصالح از نخاله داریم. همچنین ۳مگاوات برق از زباله‌های حمل شده آرادکوه در حال تولید است.

 

وی افزود: طرحی که برای کاهش پسماند تعقیب می‌کنیم، «کاپ» نام دارد. سال گذشته حدود ۷هزارتن پسماند زباله داشتیم که امسال به ۶هزارتن کاهش پیدا کرده است.

 

حناچی گفت: چندی پیش در مناطق۲، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳ بوی بد زباله استشمام شد که همکاران ما در شهرداری تمام گزارش‌ها را به سازمان مدیریت بحران ارسال کردند. گاز یا هر نوع چیز اضافی در این بوی نامطبوع که برای سلامتی شهروندان مضر باشد، یافت نشد.

 

وی تاکید کرد: شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم، میزان ساخت‌وسازها در کشور کاهش پیدا کرده و درآمد شهرداری هم کاهش یافته است. به رغم این وضعیت سخت همکاران ما تلاش می‌کنند شرایط راحتتری برای مردم فراهم کنند و از فرصت خدمت به مردم بهره ببریم. امیدوارم با ایجاد تحول و تغییر رویکرد بتوانیم این ماموریت عظیم را به سرانجام برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید