۶۸ درصد قوانین مانع تولید و صادرات است

    کد خبر :634558

شکوری با بیان اینکه پس از سه تا چهار سال در رتبه‌بندی بانک جهانی به ۱۲۷ در شاخص کسب و کار رسیده‌ایم و این شاخص خیلی خوبی نیست، گفت: ما باید فضا را در داخل کشور برای رونق تولید و فعالیت اقتصادی مهیا کنیم.

 

«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی  در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره مقررات‌زدایی و تاثیر آن بر بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه ارتقاء یک پله‌ای کشور در بین ۱۹۰ کشور شاخص خوبی نیست، گفت: پس از سه تا چهار سال در رتبه‌بندی بانک جهانی به ۱۲۷ رسیده‌ایم و این شاخص خیلی خوبی نیست. ما باید فضا را در داخل کشور برای رونق تولید و فعالیت اقتصادی مهیا کنیم.

 

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با بیان اینکه صدور تعداد بخشنامه‌های مختلف کم شده است، افزود: تعداد بخشنامه‌ها از ۲۳۸ در شش ماهه نخست ۹۷ به ۱۲۱ بخشنامه رسیده است. زمانی بود که روزی چند بخشنامه صادر می‌شد که به تولید و تجارت آسیب می‌رساند. ما هنوز شاهدیم بدون مشورت با بخش خصوصی یک شبه بخشنامه صادر می‌شود.

 

شکوری با بیان اینکه سیاست گذاری‌ها باید فعالیت اقتصادی را تسهیل ببخشد، گفت: در پایشی که از قوانین مصوب مجلس صورت گرفته ۶۸ درصد قوانین وضع شده مانع تولید و صادرات است و تنها ۳۲ درصد فعالیت اقتصادی را تسهیل کرده است.

 

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با بیان اینکه بانک مرکزی باید ارز را به کشور برگرداند، افزود: چه دلیلی وجود دارد که فعالیت تولید و تجارت ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی را به دولت بدهد و خود تجهیزات مورد نیازش را با سه برابر نرخ ارز مصوب وارد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید