۶۰ مزرعه استخراج رمز ارز در استان همدان کشف شد

    کد خبر :826780

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت که ۶۰ مزرعه استخراج رمز ارز (ارز دیجیتال) از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان کشف شده است.

به گزارش ایرنا، “شیرزاد جمشیدی” روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با هماهنگی و همکاری بین بخشی و همراهی دستگاه‌های مسوول، ۶۰ مزرعه استخراج رمز ارز غیر مجاز با ۳۹۵ دستگاه ماینر طی سال جاری در سطح استان همدان شناسایی و جمع‌آوری شده است؛ و متخلفین تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متخلفان مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز تحویل مقامات قضایی شدند، اظهار داشت: در همین ارتباط طرح ضربتی شناسایی و کشف این مزارع هفته گذشته با همکاری دادستانی، نیرو‌های انتظامی و امنیتی و شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در راستای برخورد با تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز اجرا شد.

جمشیدی اظهار کرد: با اجرای این طرح ۱۹ مورد گزارش در چهار شهرستان استان دریافت که پیگیری آن منجر به شناسایی و کشف هشت مزرعه غیرمجاز رمزارز شد.

به گفته وی، در مزرعه‌های کشف شده تعداد ۴۰ دستگاه ماینر با توان مصرفی ۶۸ کیلو وات، کشف و تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه برخورد با تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز با جدیت در سال جاری دنبال می‌شود، افزود: از ابتدای خرداد ماه جاری این سومین طرح ضربتی شناسایی و جمع‌آوری مزارع رمزارز است.

جمشیدی تصریح کرد: حجم قدرت و مصرفی ۶۰ مزرعه استخراج رمزارز غیر مجاز کشف شده در استان همدان ۸۰۶ کیلووات برق بود که تمامی عوامل این مزارع تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مصرف برق این تعداد ماینر برابر با ۲ هزار و ۳۲۱ مشترک خوش مصرف است، گفت: با توجه به شرایط فعلی صنعت برق و مصرف بالای این دستگاه‌ها، برخورد با این پدیده می‌تواند سهم به سزایی در تأمین برق پایدار مشترکین خانگی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مدیریت مصرف برق یک ضرورت و وظیفه ملی است، افزود: از عموم مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی در رابطه با استخراج رمزارز، مراتب را سریعا به ادارات شهرستانی و دفتر حراست این شرکت در سطح استان گزارش کرده پاداش دریافت کنند.

رمزارز (یا رمزپول، یا ارز رمزپایه) گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تأیید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل می‌شود و معمولاً به‌طور نامتمرکز (بدون وابستگی به یک بانک مرکزی) کار می‌کند.

برای استخراج رمز ارز، سرور‌های قدرتمند کامپیوتری نیاز است که ایرن سیستم مصرف برق بالایی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید