۴۰ مهاجر در جزیره‌ای در مرز بین یونان و ترکیه

    کد خبر :932438
۴۰ مهاجر در جزیره‌ای در مرز بین یونان و ترکیه

به دلیل اینکه یونان و ترکیه هیچ کدام مسئولیت حدود ۴۰ مهاجر در جزیره کوچکی در رودخانه مرزی بین دو کشور را قبول نمی‌کنند، این پناهجویان حدود یک هفته در این منطقه گیر افتاده و یک کودک هم تا به حال جان داده است.

حدود 40 مهاجر چندین روز است که در جزیره کوچکی در رودخانه مرزی یونان و ترکیه گیر افتاده‌اند – و نه یونان و نه ترکیه در قبال آن ها احساس مسئولیت نمی کنند. رسانه های یونانی گزارش دادند که یک کودک در این منطقه تا به حال جان خود را از دست داده است.

این هفته نامه آلمانی نوشت: تقریباً 40 مهاجر چند روزی است که در جزیره کوچکی در وسط رودخانه مرزی یونان-ترکیه اوروس (به ترکی: Meric) گیر افتاده‌اند. اعضای پارلمان یونان و سازمان‌های حقوق بشر روز یکشنبه خواستار آن شدند که این مهاجران فوراً به مکان امنی منتقل شوند.

با این حال، پلیس یونان اعلام کرده که این جزیره در سمت ترکیه از مرز است. پلیس یونان عصر یکشنبه گفت: بررسی های خدمات نیروهای مسلح (یونان) نشان می دهد که این نقطه خارج از حاکمیت یونان است. مقامات ترکیه پیش از این دو بار در جریان این موضوع قرار گرفته اند، اما تاکنون واکنشی نشان نداده اند.

بر اساس اطلاعات رسانه های یونانی که البته به طور رسمی هنوز تایید نشده است، طی چند روز گذشته کودکی بر اثر گزش عقرب در این جزیره کوچک جان خود را از دست داده است. پرتال خبری Efsyn.gr روز یکشنبه گزارش داد که 39 نفر دیگر تقریباً یک هفته است که در آنجا اقامت دارند.

در این گزارش آمده است که این مهاجران از سوریه آمده بودند و می ترسیدند که اگر یونان و اتحادیه اروپا آنها را نپذیرند، مقامات ترکیه آنها را به کشورشان بازگردانند.

بر اساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، از ابتدای سال جاری تا تاریخ 7 اوت، 3225 نفر از طریق زمینی از ترکیه به یونان گریخته‌اند.

یونان اخیرا اقدامات بسیار سختگیرانه‌ای را برای مقابله با هجوم پناهندگان در این کشور در پیش گرفته است.

چندی پیش یونان در پی افزایش تلاش‌های مهاجران غیرقانونی برای ورود به این کشور از طریق جزایر دریای اژه و مرز زمینی با ترکیه اعلام کرد به آنان اجازه نخواهد داد تا از طریق مرزهای دریایی یا زمینی وارد یونان بشوند.

از این کشور مدیترانه‌ای به عنوان خط مقدم بحران مهاجرت اروپا در سال‌های 2015 و 2016 میلادی نام می‌برند، زمانی‌که یک میلیون پناهجوی گریخته از جنگ و فقر از سوریه، عراق و افغانستان وارد یونان شدند.

بر اساس داده‌های آماری دولت یونان، حدود 11 هزار پناهجو از طریق مرز زمینی یونان و ترکیه در اوروس یا از طریق جزایر دریای اژه در چهار ماه اول سال 2022 وارد این کشور شده‌اند که 25 درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش تسنیم، یونان و ترکیه، متحدان ناتو و رقبای تاریخی، مدت‌ها است که بر سر موضوعاتی مانند مهاجران و ادعاهای ارضی در شرق مدیترانه با هم اختلاف دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید