۳ دوپینگی جدید ورزش ایران

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۹:۱۷
    کد خبر :1051559
۳ دوپینگی ورزش ایران

نمونه دوپینگ سه ورزشکار رشته‌های دوچرخه‌سواری، فوتبال و پارا دو میدانی مثبت و هر کدام به ترتیب به مدت ۳، ۴ و ۲ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.

سعید چهرزاد ورزشکار رشته دوچرخه‌سواری به دلیل وجود ماده ممنوعه متاسترون کلنبوترول در نمونه اخذ شده از وی به مدت ۳ سال از تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۲ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۵ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

محمد حسین حیدری ورزشکار رشته فوتبال به دلیل وجود ماده ممنوعه نورآندروسترون در نمونه اخذ شده از وی به مدت ۴ سال از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۶ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

شهلا حدیدی ورزشکار رشته پارا دو و میدانی به دلیل وجود ماده ممنوعه هیدرو کلروتیازید در نمونه اخذ شده از وی به مدت ۲ سال از تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۲ تا ۵ آذر ۱۴۰۴ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

پیش از این نیز اخیرا دوپینگ دو ورزشکار زن مدال آور ایران در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی مثبت شده است.

نمونه دوپینگ «سارا عبدالملکی»، ورزشکار رشته پاراکانو، و «ملیکا امیدوند» در کوراش مثبت اعلام شد و هر یک از این ورزشکاران به مدت سه سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.

مدال برنز «سارا عبدالملکی»، ورزشکار رشته پاراکانو، در بازی‌های پاراآسیایی پس گرفته می‌شود؛ چرا که نمونه دوپینگ اخذشده از او مربوط به قبل از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی بوده است.

به گزارش ایسنا، در مورد «ملیکا امیدوند» اما اینگونه نیست و مثبت‌شدن نمونه دوپینگ تاثیری در مدال برنز او در بازی‌های آسیایی هانگژو ندارد؛ چرا که نمونه‌گیری از سوی ایران‌نادو از این ورزشکار پس از بازی‌های آسیایی (اواسط آبان‌ماه) یعنی قبل از اعزام به مسابقات جهانی ترکمنستان و در اردوی تیم‌ ملی کوراش انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید