مدیرکل فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش:

۲۰ هزار “اُستاد کار” کم داریم/ رایزنی برای استادکار شدن هنرستانی‌ها

    کد خبر :339251

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رایزنی و تلاش برای قرار گرفتن نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان متولی تامین نیروی هنرستان‌ها گفت: در آزمون استخدامی اخیر، ۳۰۰۰ نیرو پس از دوره یکساله در هنرستان‌ها جذب می‌شوند.

محسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تدریس در هنرستان‌ها با توجه به کمبود نیروی موجود اظهار کرد: برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها که وارد دانشگاه فنی می‌شوند مذاکراتی در حال انجام است و طی تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه فنی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که نیروی مورد نیاز استادکار آموزش و پرورش را آنها تربیت کنند.

وی افزود: به این ترتیب خروجی‌های سال ۹۸ هنرستان‌ها وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌شوند و دو سال درس می‌خوانند و به عنوان استادکار به هنرستان‌ها برمی‌گردند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته اشکالی قانونی در این زمینه وجود دارد گفت: از آنجا که متولیان تامین نیروی آموزش و پرورش، دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی هستند، به دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیشنهاد داده‌ایم تا از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری کنند که اسم دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار نام دو دانشگاه دیگر به عنوان متولی تامین نیرو در بخش استادکار هنرستان‌ها قرار بگیرد.

محسنی مقدم ادامه داد: هرچند اگر از این طریق هم به نتیجه نرسیم فعلا دانشگاه فنی مسیر دوم را به روال قبل طی می‌کند به این ترتیب که در سال ۹۸ اگر این دانشگاه برای استادکار پذیرش دانشجو داشتند آموزش یکساله حرفه آموزی‌شان از طریق دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شود. سال گذشته هم تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دوره یکساله خود را در دانشگاه فنی گذراندند.

وی افزود:‌ امسال هم ۱۷ هزار نفر در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند که ۳۰۰۰ نفرشان سهمیه هنرستان‌ها هستند و پیگیریم آموزش یکساله حرفه آموزی آنها از طریق دانشگاه فنی انجام شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سهمیه ۳۰۰۰ نفری برای هنرستان‌ها در آزمون استخدامی امسال گفت: این در حالی است که به بیش از ۱۶ هزار هنرآموز و ۲۰ هزار استادکار برای سال تحصیلی پیش رو نیاز داریم و این تعداد نیرو کمبود ما را جبران نمی‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید