۲۰ شرکت آرژانتینی در راه ایران؟

    کد خبر :888426

خورخه ماریانوجردن، کاردار جمهوری آرژانتین در تهران با غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد. در این دیدار طرف ایرانی شرایط را برای همکاری دو کشور در حوزه‌‌‌‌‌‌‌های کشاورزی، صنعت، استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه آب و کشت ‌‌‌‌‌‌‌فراسرزمینی مهیا دانست و بر لزوم توسعه همکاری‌‌‌‌‌‌‌ها تاکید کرد. کاردار آرژانتین در ایران نیز عنوان کرد که می‌خواهیم ۲۰ شرکت را بین اتاق‌های بازرگانی ایران و آرژانتین به‌صورت دوجانبه فعال کنیم و پلی بین بخش‌های تولیدکننده باشیم، برای همین سعی می‌‌‌‌‌‌‌کنیم در بین این شرکت‌ها تولیدکننده هم باشد. امیدوارم این کارها انجام شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در ابتدای این دیدار، شافعی گفت: کشور آرژانتین، کشور بزرگ و پهناوری است با مجموعه‌‌‌‌‌‌‌ای از تنوع در حوزه کشاورزی و صنعتی که برای بسیاری از کشورهای دنیا مورد‌توجه جدی است. مناسبات اقتصادی ایران گرچه در طول چند سال گذشته کاهش یافته، ولی قطع نشده است. البته ما کالاهایی از آرژانتین را در بازار ایران داریم که از کشورهای ثالث وارد می‌شود ولی در آمار حجم تجارت ایران با آرژانتین محاسبه نمی‌شود. رئیس اتاق ایران اظهار کرد: من خبری را شنیده‌‌‌‌‌‌‌ام اما در مورد صحت و سقم آن نمی‌توانم اظهارنظر کنم؛ اینکه یک شرکت کشتیرانی آرژانتینی اعلام آمادگی کرده تا خط کشتیرانی‌‌‌‌‌‌‌ای را بین دو کشور فعال کند. این خیلی اتفاق مهمی است و در صورت راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی این خط مستقیم، حجم تجارت دو کشور تغییر خواهد کرد. شافعی تصریح کرد: فعالان اقتصادی دو کشور اطلاعات کافی از ظرفیت اقتصادی برای همکاری ندارند؛ باید مبادله اطلاعات در این زمینه در اولویت قرار گیرد. در ادامه کاردار آرژانتین در تهران گفته‌‌‌‌‌‌‌های خود را در سه‌محور مطرح کرد: نکته اول اینکه ظرفیت همکاری بالایی بین دو کشور ایران و آرژانتین وجود دارد. روابط بازرگانی ما پایین است ولی الان فضایی برای بهبود روابط اقتصادی وجود دارد. اطلاعات هم نیاز به تکمیل‌شدن دارد. نکته دوم من درباره ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌های مبادلات است؛ آرژانتین ظرفیت بالایی دارد؛ در آرژانتین محصولات زیادی تولید می‌شود، از کشاورزی تا بازرگانی می‌تواند مورد همکاری دو طرف باشد. جمعیت آرژانتین حدود ۴۵‌میلیون نفر است، اما در کشور ظرفیت تولید غذا برای ۵۰۰‌میلیون نفر وجود دارد. در شهرهای مختلف تجارت با کشتی انجام می‌شود.

خورخه ماریانو‌جردن گفت: نکته سوم این است که بخش بزرگی از وظیفه من، بهبود مناسبات اقتصادی دو کشور است؛ اینکه بتوانم بازارهای بیشتر و متنوع‌‌‌‌‌‌‌تری برای تجارت عمقی فراهم کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید