۱۰ گجت برتر سال ۲۰۱۷ از دید مجله تایم

    کد خبر :162333

مجله‌ی تایم فهرستی از برترین گجت‌های سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است که در آن نام گلکسی اس ۸، آیفون ۱۰ و کنسول نینتندو سوییچ بیش از همه به چشم می‌خورد.

شرکت‌های فناوری نظیر اپل، سامسونگ، مایکروسافت و دیگران به‌صورت مداوم در حال یافتن راه‌های جدید برای بهبود محصولات پیشرفته‌ی خود هستند. این بهبود‌ها شامل طراحی‌ سخت‌افزار جدید و خیره‌کننده، پیشرفت‌های نرم‌افزاری کاربردی یا معرفی محصولات کاملا جدیدی است که حتی از نیازمندی به آن‌ها بی‌اطلاع بودیم.

به گزارش زومیت هنگامی که نوبت به گجت‌ها و دستگاه‌های جدید می‌رسد، ۲۰۱۷ سال معرفی برخی از مهم‌ترین آن‌ها و وقوع برخی از بزرگ‌ترین تغییرات دنیای فناوری محسوب می‌شود. پیش از همه و در درجه‌ی نخست، امسال سال دستیارهای دیجیتال مبتنی بر صدا با دستگاه‌هایی نظیر آمازون اکو و و گوگل هوم و هجوم آن‌‌ها به خانه‌های مردم بود. علاوه بر این، همان‌طور که با آیفون ۱۰ و گلکسی اس ۸ سامسونگ مشاهده کردیم، امسال سالی بود که طراحان گوشی‌های هوشمند دریافتند چگونه یک نمایشگر بزرگ را درون دستگاهی با ابعاد مناسب قرار بدهند. امسال همچنین سالی بود که کنسول‌هایی نظیر نینتندو سوییچ با هدف ارائه‌ی گیمینگ بی‌وقفه و در حال حرکت، بدون نیاز به از دست دادن کیفیت بازی معرفی شدند.

در ادامه شما را دعوت می‌کنیم فهرست ۱۰ گجت برتر سال ۲۰۱۷ را از دید مجله‌‌ی تایم مطالعه کنید.
۱۰. سونی آلفا a7R III

دوربین دیجیتال بدون آینه‌ی جدید سونی با بهبودهای قابل توجه نسبت به نسل پیشین و قیمتی ارزان‌تر از آلفا a9، یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه‌ی تولیدشده تاکنون محسوب می‌شود. این مدل می‌تواند با وضوح تصویر دو برابر a9 عکس‌برداری کند و سرعت فوکوس خودکار آن نیز در مقایسه با a7R II دو برابر بیشتر است. با این وجود، لازم به یادآوری است که a9 همچنان سرعت عکس‌برداری متوالی بیشتری دارد؛ اما قیمت پایین‌تر و عملکرد ارتقاءیافته‌ی a7R III به اندازه‌ای خواهد بود که عکاسان حرفه‌ای و مبتدی را مجذوب خود کند.
۹. اپل واچ ۳

آخرین مدل ساعت هوشمند اپل، سرانجام به شما امکان می‌دهد بدون گوشی همراه خود از خانه خارج شوید. از آنجایی که این مدل از شبکه‌ی نسل چهارم موبایل پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با استفاده از آن تماس‌های تلفنی و پیام‌های کوتاه را حتی بدون در دسترس نبودن گوشی همراه روی مچ دست خود دریافت کنید. سومین نسل اپل واچ همچنین از پردازنده‌ای سریع‌تر و یک ارتفاع‌سنج بارومتریک برای اندازه‌گیری فعالیت‌هایی نظیر بالا رفتن از پله‌ها بهره می‌برد. اپل واچ قصد ندارد جایگزین گوشی همراه شما شود و محتویات صفحه‌ی بزرگ آن را روی نمایشگر کوچک خود به نمایش بگذارد؛ بلکه هدف اصلی آن این است که در صورت خروج کوتاه‌مدت از خانه به‌منظور انجام فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی، بتوانید با خیال راحت از همراه بردن گوشی خود صرف نظر کنید. این ویژگی احتمالا به اندازه‌ای کافی خواهد بود تا افراد مشکوک به کارکرد ابزارهای پوشیدنی به‌خصوص ورزشکاران را به خرید نسل سوم اپل واچ مجاب کند.
۸. ایکس‌باکس وان ایکس

اگر از جمله افرادی محسوب می‌شوید که برای به‌ دست آوردن بهترین عملکرد گیمینگ به کنسول‌های بزرگ و سنگین اعتقاد دارند، بد نیست نگاهی به ایکس‌باکس وان ایکس، کنسول جدید مایکروسافت داشته باشید. آخرین کنسول ردموندی‌ها از قدرت پردازش ۶ ترافلاپس برخوردار است و از گیمینگ با وضوح تصویر 4K پشتیبانی می‌کند. ایکس‌باکس وان ایکس می‌تواند به انتخاب اول گیمرهایی تبدیل شود که با کمتر از نصف قیمت یک کامپیوتر پیشرفته‌ی گیمینگ، خواستار قدرت پردازش بالا هستند.
۷. آمازون اکو (نسل دوم)

از پدید آمدن اولین دستیارهای دیجیتال نظیر سیری سال‌ها می‌گذرد؛ اما گجت‌های مبتنی بر صدا برای اولین بار با عرضه‌ی آمازون اکو در سال ۲۰۱۴ به‌صورت واقعی مطرح شدند. سه سال بعد، جانشین حقیقی اکو با بهبودهای قابل توجه نسبت به نسل اول از راه رسید. بهبودهای این نسل شامل طراحی کوتاه‌تر و جذاب‌تر نسبت به نسل اول، یک ووفر و یک توویتر (بلندگویی برای تولید و پخش صداهای با فرکانس بالا) و مهم‌تر از همه کاهش قابل توجه قیمت نسبت به نسل پیشین است. دومین نسل اسپیکر هوشمند اکو را می‌توان تنها با ۹۹.۹۹ دلار خریداری کرد. این بهبودها می‌تواند به آمازون کمک کند تا موقعیت خود را در برابر رقبایی همچون گوگل، مایکروسافت و دیگران حفظ کند و به صدرنشینی در بازار اسپیکرهای هوشمند ادامه دهد.
۶. سیستم سرگرمی سوپر نینتندو کلاسیک (SNES)

دستگاه گیمینگ نمادین خاکستری و بنفش سوپر نینتندو بازگشت باشکوهی در سال جاری داشته است. سوپر نینتندو کلاسیک به‌صورت پیش‌فرض با عناوین قدیمی ۲۱ رترو شامل سوپر ماریو ورلد، افسانه‌ی زلدا: پیوندی به گذشته، دانکی کونگ کانتری و یک بازی جدید به نام استارفاکس عرضه می‌شود. همه چیز درباره‌ی این دستگاه از خود بازی‌ها تا نحوه‌ی قرارگیری دسته‌ها در دست، دقیقا یادآور حال و هوای دهه‌ی ۹۰ میلادی است. به نظر می‌رسد این کنسول خاطرات گیمرهای قدیمی را به‌خوبی زنده کرده است. بر اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی ان‌دی‌پی، سوپر نینتندو کلاسیک در خلال ماه اکتبر، عنوان دومین کنسول پرفروش را از آن خود کرده و با وجود گذشت تنها دو ماه از زمان عرضه، یافتن آن در فروشگاه‌ها تقریبا غیر ممکن شده است.
۵. سامسونگ گلکسی اس ۸

دستگاه‌های پرچم‌دار گلکسی سامسونگ استاندارد لازم را برای گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ تعریف کرده‌اند. گلکسی اس ۸ شاید اولین گوشی با نمایشگر تقریبا بدون حاشیه نباشد؛ اما بهره‌گیری از یک نمایشگر خمیده و چشم‌نواز موجب شده است پرچم‌دار سامسونگ به یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال تبدیل شود. لازم به یادآوری نیست که نمایشگر اولد این گوشی تا مدت‌ها یکی از بهترین نمونه‌هایی بود که می‌توانستیم روی یک گوشی هوشمند مشاهده کنیم. سامسونگ همچنین با ساده‌سازی نرم‌افزار این گوشی و کنار گذاشتن بسیاری از ویژگی‌های غیر ضروری که باعث سنگین شدن رابط کاربری گوشی‌های قدیمی‌اش می‌شد، تجربه‌ای جدید در اختیار کاربرانش قرار داده است.
۴. دی‌جی‌آی اسپارک

پهپاد کوچک شرکت دی‌جی‌آی، قدمی بزرگ در راستای ساده‌سازی و کاربردی ساختن هرچه بیشتر پهپادها برای مصرف‌کنندگان معمولی است. ویژگی برجسته‌ی اسپارک این است که برای مسیریابی نیازمند هیچ کنترل از راه دوری نیست. برای به پرواز درآوردن این پهپاد، کافی است دکمه‌ی پشت آن را دو بار لمس کنید تا برای بلند شدن از روی کف دست شما آماده شود. همچنین می‌توانید اسپارک را با دست خود هدایت کنید و آن را در ارتفاع بالاتر یا پایین‌تر به پرواز درآورید یا با تکان دادن بازوی خود در جهتی مشخص قرار دهید. با این حال، عملکرد اسپارک همیشه بی‌نقص نیست و این قابلیت‌ها در شرایط مطلوب بهترین کارکرد را خواهند داشت؛ اما بهره‌گیری از ابعاد کوچک و راحتی استفاده، این پهپاد را به وسیله‌ای قابل توجه و برجسته تبدیل می‌کند.
۳. مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ

اولین تجربه‌ی مایکروسافت در ساخت یک لپ‌تاپ واقعی (نه یک تبلت هیبریدی) یک اقدام موفق به حساب می‌آید. سرفیس لپ‌تاپ با وزن سبک و طراحی زیبا، نمایشگر باکیفیت و عمر باتری طولانی، انتخاب شایسته‌ای برای خریداران کامپیوترهای ویندوزی به شمار می‌رود. مایکروسافت از سرفیس لپ‌تاپ به‌عنوان دستگاهی برای نمایش ویندوز ۱۰ اس استفاده می‌کند؛ جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل ویندوز که تنها قادر به اجرای اپلیکیشن‌های فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت است. مایکروسافت با ویندوز ۱۰ اس امیدوار است همان مسیری را که گوگل با کروم‌بوک‌هایش طی کرده دنبال کند و با ساده‌سازی نرم‌افزاری و افزایش سرعت پردازش دستگاه، عمر باتری بیشتر و امنیت بهتر، دستگاه‌های ویندوزی را به رقیب شایسته‌ای برای کروم‌بوک‌ها تبدیل کند. اما آن دسته از کاربرانی که از محدویت‌های ویندوز ۱۰ اس ناراضی هستند، برای مدت محدودی فرصت دارند سرفیس لپ‌تاپ خود را به رایگان به ویندوز ۱۰ پرو ارتقاء دهند. پس از پایان این دوره‌ی تشویقی، به‌روزرسانی نرم‌افزاری سرفیس لپ‌تاپ ۵۰ دلار برای کاربران هزینه خواهد داشت.
۲. اپل آیفون ۱۰

مورد انتظارترین آیفون‌ اپل سرانجام امسال با قیمتی بیشتر از تمام نسل‌های پیشین خود از راه رسید. هرچند ما پیش از این در گوشی‌های اندروید شاهد نمایشگرهای لب به لب و بدون حاشیه بودیم؛ اما نمایشگر منحصر‌به‌فرد و بدون حاشیه‌ی آیفون ۱۰ با همراهی سیستم تشخیص چهره بدون شک استاندارد جدیدی برای گوشی‌های هوشمند تعریف کرده است. برخلاف نگرانی‌های امنیتی موجود، سیستم فیس آی‌دی اپل در حال حاضر کاربردهای خلاقانه‌تری از فناوری تشخیص چهره‌ی سامسونگ برای کاربران به همراه دارد. اپلیکیشن‌های شخص ثالث نظیر اسنپ‌چت و واربی پارکر در حال بهره‌گیری از مزیت فناوری نقشه‌کشی چهره‌ی آیفون ۱۰ هستند و طرح‌های مخصوص خود را به چهره‌ی کاربران می‌افزایند. این ویژگی در ترکیب با یک دوربین باکیفیت، عمر باتری طولانی، نمایشگر بزرگ و ابعاد مناسب دستگاه، آیفون ۱۰ اپل را به یکی از برترین گوشی‌های هوشمند دنیا تبدیل می‌کند.
۱. نینتندو سوییچ

تقریبا از زمانی که کنسول‌های گیم پا به عرصه‌ی حیات گذاشتند، گیمرها برای انجام بازی مورد علاقه‌ی خود باید از بین دو گزینه‌ی موجود یعنی نشستن روبروی تلویزیون یا در دست گرفتن یک نمایشگر بسیار کوچک، یکی را انتخاب می‌کردند. اما این محدودیت با نینتندو سوییچ، جدیدترین کنسول نینتندو در حال برداشته شدن است. نینتندو سوییچ اولین کنسولی محسوب می‌شود که به‌منظور ارائه‌ی تجربه‌ای واقعی از گیمینگ هم در خانه و هم در حال حرکت طراحی شده است. این کنسول شامل یک تبلت با اندازه‌ی نمایشگر ۶.۲ اینچ است که در طرفین آن شیارهایی برای قرارگیری Joy-Con (دسته‌های مخصوص نینتندو) تعبیه شده است. با این حال، هنگامی که در خانه هستید، می‌توانید تبلت را درون داکی که به تلویزیون متصل شده است قرار دهید و همانند یک کنسول سنتی به انجام بازی بپردازید. رویکرد «بازی در همه جا و همه وقت» در ترکیب با عناوین مطرحی همچون سوپر ماریو ادیسه و افسانه‌ی زلدا: نفس وحش، سوییچ را به کنسولی قدرتمند و محصولی بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید