۱۰ ساعت گرفتاری مسافران در برف و کولاک محور دامغان-سمنان

    کد خبر :792962

یک مسافر در راه مانده در محور دامغان با اشاره به گرفتاری بیش از ۱۰ ساعته بالغ بر ۵۰۰ خودرو در چندصد متری ورودی دامغان در برف و کولاک، گفت: تا کنون هیچ امداد رسانی صورت نگرفته است.

مجتبی رحیمی در گفت‌وگو با مهر، از گرفتاری بیش از ۵۰۰ خودرو در محور کمربندی دامغان خبر داد و بیان کرد: از ساعت ۲۳ شب گذشته بارش برف و کولاک شدید در محور اصلی دامغان- سمنان و در کمربندی ورودی شهر دامغان سبب زمین‌گیر شدن خودروها شده است.

وی با بیان اینکه حدوداً می‌توان تعداد خودروهای گرفتار را ۵۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه تخمین زد، ابراز کرد: از ساعات اولیه تماس با پلیس و مسئولان فرمانداری دامغان و راهداری آغاز شد و همه به مسافران اعلام می‌کردند که در حال آماده کردن خودروها هستند اما ساعت‌ها گذشت و خودروهای امدادی به کمربندی دامغان که فاصله اندکی با شهر دارد، نرسیده است.

این مسافر با بیان اینکه فرمانداری بارها و بارها اعلام کرد که در حال حاضر کردن خودروها هستند، بیان کرد: از ساعت دو صبح امروز مشخص شد که خودروهای امدادی از دامغان نمی‌توانند به محل اعزام شوند و به ما اعلام شد که باید تا صبح منتظر بمانیم.

رحیمی با بیان اینکه همان موقع فرمانداری دامغان می‌توانست با ارتش و سپاه تماس گرفته و درخواست نیروی کمکی کند، تاکید داشت: بعد از ساعت‌ها وعده و وعید برای امداد رسانی فرماندار دامغان اعلام کرد که در منطقه کمربندی بارش‌ها سنگین است و امکان امداد رسانی نیست.

وی با بیان اینکه از شب گذشته تا امروز حتی یک پتو به مسافران در راه مانده داده نشده است، بیان کرد: صبح امروز نیز به امید امداد رسانی در جاده‌ها مردم گرفتار دل خوش هستند اما تا الان که ساعت ۹ صبح است حتی یک پتو به مردم داده نشده و هیچ ارگانی به میدان ورود نکرده است.

این شهروند با بیان اینکه صبح امروز فرمانداری اعلام کرده که از ارتش کمک خواسته و آنان در راه هستند، بیان کرد: این کار می‌توانست همان شب گذشته صورت گیرد تا مردم از این وضعیت خلاص شوند، به خصوص اینکه خودروهای گرفتار چندصد متری پل شهید کمالیان قرار دارند و با یک همت و کمک می‌شد از این وضعیت خلاصی یابند.

رحیمی با بیان اینکه شرایط اصلاً مساعد نیست زیرا سوخت خودروها در حال تمام شدن است، مردم زن و بچه همراه دارند و برخی خودروها شرایط گرمایشی مناسبی ندارند، تاکید کرد: مشخص نیست این همه مانور امداد و نجات، راهداری، طرح زمستانی و… برای چه زمانی است؟ نکته عجیب‌تر اینکه شامگاه گذشته و ۱۵ دقیقه قبل از حرکت به سمت سمنان از سامانه ۱۴۱ تلفنی وضعیت راه‌ها را جویا شدیم و در عین ناباوری اعلام شد تمام راه‌های استان باز هستند و وقتی به دامغان رسیدیم گرفتار این وضعیت شدیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید