۱۰ درصد آلودگی به خاطر فعالیت موتورسیکلت‌هاست

    کد خبر :650180
۱۰ درصد آلودگی به خاطر فعالیت موتورسیکلت‌هاست

شهردار تهران با اشاره به وضعیت آلودگی شهر تهران، گفت: براساس پایش صورت گرفته، ۱۰ درصد آلودگی هوا به خاطر فعالیت موتورسیکلت‌هاست.

 

پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در همایش ساختمان پایدار گفت: خوشحالم که حوزه شهرسازی به موضوع ساختمان و انرژی پرداخته است هرچند که از تصویب قوانین این حوزه بیش از دو دهه می‌گذرد.

 

وی گفت: اگر بپرسیم از خودمان که در این بیش از دو دهه چه کرده‌ایم نمی‌توانیم جواب خوبی بدهیم و باید بگوییم در برخی جاها موفق بودیم و برخی جاهای دیگر خیر.

 

شهردار تهران ادامه داد: البته به این سمت حرکت کرده ایم اما سرعتمان ایده آل نیست. کشور ما از نظر رتبه بندی شدت انرژی رتبه خوبی ندارد زیرا این رتبه بندی از سه بخش تشکیل می‌شود که ما عملکرد خوبی نداریم.

 

وی افزود: در کشور چین مصرف انرژی ۱۴ برابر شده است اما شدت انرژی آن ثابت مانده است و حکایت از آن دارد که اگر چه مصرفشان بالا رفته اما تولیدات‌شان هم افزایش یافته است.

 

حناچی خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع به دلیل پایین بودن قیمت حامل‌های انرژی است؛ برای مثال در آلمان اگر کسی قرار است ساختمان اجاره کند می‌گردد تا ساختمانی باشد که مصرف انرژی در آن پایین باشد.

 

وی افزود: خاطرم هست که در دهه هفتاد اولین کسی که در حوزه انرژی حرف زد مهندس چیت‌چیان بود که باید ایشان را پایه‌گذار این موضوع در کشور بدانیم.

 

شهردار تهران گفت: تا آن روز کسی از میزان اتلاف انرژی با خبر نبود و اعداد و ارقامی که امروز به دست ما رسیده است ناشی از آن ممیزی‌های انرژی است.

 

حناچی تصریح کرد: آن زمان خیلی این موضوعات، محلی از صحبت نداشت و خیلی به این مسائل نمی پرداختند و برای مثال کسی توجهی به برچسب انرژی و مفهوم آن نداشت؛ باید به این سمت حرکت کنیم که مصرف سوخت کاهش پیدا کند و در این زمینه نیازمند اجرای طرح‌های پایلوت هستیم.

 

حناچی گفت: این روزها تهران حال خوشی ندارد و نفس های مان به شماره افتاده و امروز وظیفه همه ما کاهش مصرف انرژی است تا شاهد آلودگی‌های این شکلی نباشیم.

 

وی افزود: امروز حتما همه ساختمان‌های سبز را دیده ایم که یک ساختمان در ارتفاع به اندازه یک باغ دو هکتاری، گل و گیاه دارد و به داد یک شهر و منطقه می‌رسد.

 

شهردار تهران ادامه داد: امروز با جزایر گرمایی در برخی از مناطق دنیا مواجه هستیم که در مرکز شهرها تشکیل می شود و در مرکز شهر گرمای منطقه چندین درجه متفاوت است.

 

به گزارش فارس،حناچی گفت: روز شنبه مرکز حمل و نقل پیشرفته را در شهرداری تهران با همکاری ریاست جمهوری کلید خواهیم زد زیرا 10 درصد آلودگی هوا به دلیل موتورسیکلت‌هاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید