یک خبر و اظهارنظر تئاتری از معاون هنری

    کد خبر :63453

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبری درباره بیمه تکمیلی هنرمندان تئاتر، نسبت به پیگیری وضعیت ایمنی، بازسازی و بهبود وضعیت اطراف تئاترشهر اظهار نظر کرد.

علی مرادخانی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره خبری که چند روز قبل به نقل از مدیرعامل خانه تئاتر(اصغر همت) مبنی بر تخصیص یک سوبسید بیشتر به اعضای خانه تئاتر برای بیمه تکمیلی منتشر شد، بیان کرد: در تکمیل زحمات آقای همت و با توجه به ضرورت، با پیگیری آقای شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی) و نیز مدیرعامل خانه تئاتر، صحبت‌هایی داشتیم و قرار بر این شد که هنرمندان شهرستان‌ها را نیز بیمه کنیم.

او افزود: همچنین به آقای همت گفتم که این بیمه به تمام کسانی که در حوزه تئاتر فعال هستند تعمیم داده شود و ان‌شاءالله کمک می‌کنیم که همه (هنرمندان تئاتر) از این سوبسید برخوردار شوند.

وی در این گفت‌وگو درباره گزارش فرمانده عملیات مانور آتش‌نشانی در تئاترشهر و اینکه با توجه به نقص‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، آیا تصمیمی برای تامین بودجه و از سرگیری بازسازی و رفع کمبودهای مجموعه تئاترشهر در سریع‌ترین زمان ممکن گرفته خواهد شد؟ اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت توسعه اقدامات زیرساختی را پیگیری می‌کند و ما نیز دنبال کارها هستیم و همکاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است. در حال حاضر هم در پی این هستیم تا وضعیت تئاترشهر را برای بازسازی و آنچه نیاز دارد، پیگیری کنیم هرچند الان وضعیت این مجموعه نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و سالن‌های بازسازی شده از شرایط قبلی خارج شده‌اند.

او گفت: امسال بخشی از بودجه بازسازی تئاترشهر را تامین می‌کنیم و پس از تخصیص، بخشی از اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، اما جدا از تئاترشهر سالن‌های زیادی مانند این مجموعه داریم که باید رسیدگی شوند و امیدوارم دولت دوازدهم بیشتر درباره این موضوع گفت‌وگو و کار کند.

مرادخانی ادامه داد: با این حال مشکل فعلی ما به اطراف تئاترشهر مربوط است که از شرایط مناسب خارج و بسیار شلوغ شده است. البته شاید هم طبیعی باشد چون به هرحال آنجا پارک هم وجود دارد، ولی با توجه به دزدی اخیر دستگیره‌ها و شلوغی غیرفرهنگی محوطه باید اقداماتی انجام شود و مثلا نگهبانی‌هایی در اطراف تئاترشهر برای تامین امنیت این مکان صورت گیرد.

معوان امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: مراجعات به تئاترشهر نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده و سالن‌های اجرا همه پُر هستند که با توجه به این شرایط بابت اطراف این مجموعه مشکلاتی داریم و به دنبال راه حال‌های مناسبی هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید