یک جایزه فیپرشی و یک تقدیر ویژه سهم سینماگران ایران از جشنواره ایدفا

    کد خبر :864998
یک جایزه فیپرشی و یک تقدیر ویژه سهم سینماگران ایران از جشنواره ایدفا

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام – ایدفا با اهدای جوایز برگزیدگان به پایان رسید و سهم سینما و سینماگران ایرانی از این دوره یک جایزه فیپرشی و یک تقدیر ویژه بود.

ایدفا که از معتبرترین و مهم‌ترین رویدادهای سینمای مستند در اروپا و جهان است، امسال به شیوه ترکیبی حضوری و آنلاین برگزار شد و بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر از برنامه‌های نمایش فیلم‌های آن استقبال کردند. در مراسم پایانی جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ بخش مسابقه بین‌الملل به «آقای لندزبرجیس» به کارگردانی سرگی لوژنیتسا محصول مشترک لیتوانی و هلند رسید. ارزش نقدی این جایزه ۱۵ هزار یورو است.

در بخش مستندهای جوان ایدفا ۲۰۲۱ ایران یک نماینده داشت که هیات داوران از آن تقدیر کرد. «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری در شرایطی تقدیر ویژه داوران را به دست آورد که جایزه اصلی این بخش به ارزش پنج هزار یورو به «شابو» به کارگردانی شامیرا رافائلا محصول مشترک بلژیک و هلند اهدا شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در بخش جوایز بین‌بخشی امسال هیات داوران برای نخستین بار چهار جایزه به فیلم‌های برگزیده از بخش‌های اصلی ایدفا اهدا کردند. جعفر نجفی از ایران یکی از برگزیدگان جوایز بین بخشی بود که با مستند ۷۶ دقیقه‌ای «چهره‌پرداز» برنده جایزه پنج هزار یورویی فیپرشی (منتقدان بین‌المللی) شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید