یک ارتقا دوربین در آیفون 13 که از آن بی خبر هستید

    کد خبر :870219

هنگامی که اپل دوربین جدید آیفون 13 را طراحی می‌کرد، امیدوار بود با تکنیک‌های جدیدش بتواند تجربه بهتری از دوربین را برای کاربران خود رقم بزند. اما آیا واقعاً این اتفاق رخ داده است؟

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_در مصاحبه‌ای با مجله Wallpaper، تیم طراحی اپل برای اولین بار توسط طراح جانی آیو، رویکرد میان رشته‌ای خود را توضیح داد. طبق گفته‌های آقای آیو و گزارشات Wallpaper، این رویکرد متقاطع حتی تکنیک‌های پردازش مورد استفاده در دوربین آیفون را نیز توضیح می‌دهد. دوربین آیفون 13 نشان‌دهنده یک ارتقای بزرگ و قابل‌توجه است، در مدل‌های Pro از سیستم لنز سه‌گانه با حالت ماکرو و زوم اپتیکال 6 برابر (از 0.5 برابر اولتراواید تا 3 برابر زوم تله فوتو) استفاده شده که واقعا قابل ستایش است، اما چیزی که معلوم نیست استقبال مردم از این دوربین جدید است.

همانطور که طراح رابط کاربری توضیح می‌دهد، دوربین اکنون یک حالت پرتره جدید برای عکس‌ها و یک حالت سینمایی برای فیلم‌ها دارد. همچنین می‌افزاید: «ما تحقیقات زیادی در مورد تاریخچه پرتره به‌عنوان یک هنر و صنعت انجام دادیم، ما نقاشی رنگ روغن و نحوه اطلاع‌رسانی سنت‌های عکاسی توسط آن‌ها و خیلی موارد دیگری را نیز در نظر گرفته و بررسی کردیم. بینش‌هایی که به دست آوردیم در مورد اهمیت تمرکز روی چشم‌ها، پردازش پس‌زمینه و نور بود. این ویژگی‌ها منجر به قابلیت‌هایی شده که ما در طول این سال‌ها به آیفون اضافه کردیم.»

Alan Dye، معاون طراحی رابط انسانی در اپل، اضافه می‌کند که «این حس بسیار انسانی‌تر است و ارتباط بیشتری با آن وجود دارد، حتی اگر این یک عکاسی آنالوگ باشد». ما پتانسیلی برای گرفتن حسی آنالوگ‌تر و قدیمی‌تر برای عکاسی مدرن و دیجیتال در نظر گرفته‌ایم. با این حال، ممکن است بین نیت اپل و روشی که کاربران آن را تجربه می‌کنند، تفاوتی وجود داشته باشد.

از زمان عرضه آیفون 13، تعدادی از کاربران برای ابراز نارضایتی از عکس‌های گرفته شده توسط آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس به تاپیک‌ فروم‌های اپل رفته‌اند و عمدتاً در مورد پردازشی که بر تصویر انجام می‌شود، اعتراض کرده‌اند).

یکی از پست‌های ردیت که با هزاران رأی موافق مواجه شده است از «نقاشی رنگ روغن» بر روی عکس‌های آیفون 13 پرو شکایت دارد و آن را با عکس‌های «طبیعی» دوربین آیفون 11 پرو مقایسه کرده است.

در یکی از کامنت‌های این پست آمده که: «نمی‌دانم چرا دوربین‌ گوشی‌های مدرن به جای داشتن نویز روی تصویر و برخی جزئیات، ظاهر رنگ روغن را ترجیح می‌دهند.»

موضوع دیگری نیز در MacRumors با عنوان (عکس های واقعا بد با آیفون 13 پرو مکس ادغام شده) وجود دارد که در آن نظری می‌گوید «من همه چیز را امتحان کردم و راهی برای اجتناب از این کار وجود نداشت» یا «حداقل به ما این امکان را بدهید که HDR هوشمند را خاموش کنیم».

یک تاپیک کامل در سایت پشتیبانی اپل وجود دارد که در جواب به کاربرانی که اصرار به خاموش کردن HDR دارند، می‌گوید: «به طور پیش فرض، نسخه HDR یک عکس در Photos ذخیره می‌شود. در آیفون X و مدل‌های قبلی، می‌توانید نسخه غیر HDR را نیز ذخیره کنید».

بنابراین به نظر می‌رسد که مدل‌های جدیدتر توانایی کار بدون این بهبود پردازش خاص را محدود می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید