یکی از مطرح ترین لوگوهای جهان 100 ساله شد

    کد خبر :859703
یکی از مطرح ترین لوگوهای جهان 100 ساله شد

لوگوها چیزی بیش از نشان و معرف برای یک شرکت هستند و به عنوان هویت یک برند عمل می کنند. لوگوها حتی می توانند به یک نماد تبدیل می شوند. به عنوان نمونه، کافیست نگاهی به لوگو ستاره سه پر مرسدس بنز داشته باشید.

در ماه نوامبر امسال، مرسدس بنز صد سالگی این لوگو را جشن می گیرد.

در شرایطی که لوگو مرسدس بنز طی این سال ها تغییراتی را شاهد بوده اما عناصر کلیدی آن همچنان پابرجا باقی مانده اند. حلقه ای که یک ستاره سه پر درون آن قرار دارد و هر فردی با مشاهده آن می داند که به چه چیزی نگاه می کند.

این لوگو برای نخستین بار در 5 نوامبر 1921 ثبت شد. دایملر موتورن گزلشافت (DMG) درخواست محافظت از نشان تجاری برای لوگویی که امروز همچنان استفاده می شود را ثبت کرد. این در شرایطی بود که حدود یک دهه از تولد نشان ستاره سه پر می گذشت اما درون حلقه قرار نگرفته بود. با این حال، برندی که امروز به عنوان مرسدس بنز می شناسیم تا سال 1926، یعنی پنج سال پس از درخواست دی‌ام‌جی برای محافظت از نشان تجاری خود شکل نگرفته بود.

ادغام دی‌ام‌جی و Benz & Cie در سال 1926 ایجاد تغییراتی در لوگو را به همراه داشت. ستاره سه پر در کنار تاج گل لوگو شرکت بنز در حلقه قرار گرفت. سپس، لوگو تزئینی و نمادین ستاره سه پر روی درپوش پیشرانه شکل گرفت که تا به امروز روی خودروهای مرسدس بنز حضور داشته است.

ستاره سه پر نمادی از هدف شرکت دایملر برای به حرکت درآوردن وسایل موتوری در خشکی، دریا و آسمان است. همچنین، باید به این نکته اشاره داشت که یک لوگو ستاره چهار پر در سال 1921 ثبت شد اما این لوگو توسط شرکت دویچه ارواسپیس اکتینگزلشافت، بعدا دایملر بنز اِرواسپیس، استفاده شد.

با توجه به قدرت و هویت ستاره لوگو مرسدس بنز، بعید است که شاهد تغییری در آن باشیم. با این حال، ستاره تزئینی روی درپوش پیشرانه ممکن است در مسیر حذف از روی بیشتر مدل های مرسدس بنز قرار داشته باشد.

به گزارش عصر ایران،  مدل سی-کلاس دبلیو206 در اروپا حتی این گزینه را به عنوان آپشن ندارد، اما نسخه طولانی محور در چین همچنان از آن برخوردار است. در آمریکا، مرسدس بنز ئی-کلاس دیگر دارای ستاره تزئینی روی درپوش پیشرانه نیست. با این وجود، مشتریان اروپایی می توانند به صورت آپشن از آن برخوردار شوند. تنها مدل های مرسدس بنز که همچنان دارای ستاره تزئینی روی درپوش پیشرانه هستند شامل اس-کلاس، مرسدس-مایباخ اس-کلاس، و مرسدس-مایباخ جی‌ال‌ئی می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید