یکی از بزرگ‌ترین هک‌ها در تاریخ ارزهای دیجیتال شکل گرفت

    کد خبر :902306
یکی از بزرگ‌ترین هک‌ها در تاریخ ارزهای دیجیتال شکل گرفت

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده هکرهای کره‌شمالی را به سرقت صدها میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با بازی آنلاین محبوب Axie Infinity مرتبط کرده است.

رونین (Ronin)، یک شبکه بلاک‌چین که به کاربران امکان انتقال ارزهای دیجیتال به داخل و خارج از بازی را می‌دهد، گفت که پول نقد دیجیتال به ارزش تقریبا ۶۱۵ میلیون دلار در ۲۳ مارس به سرقت رفته است.

هیچکس به صراحت هک را عامل اصلی این اتفاق معرفی نکرده بود، اما وزارت خزانه‌داری ایالات متحده یک آدرس ارز دیجیتال مورد استفاده توسط هکرها را که تحت کنترل یک گروه هکری کره‌شمالی به نام لازاروس است، شناسایی کرد.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «ایالات متحده آگاه است که کره‌شمالی به‌طور فزاینده‌ای به فعالیت‌های غیرقانونی از جمله جرایم سایبری برای کسب درآمد به منظور پیشبرد برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک خود متکی است، زیرا تلاش می‌کند تحریم‌های شدید ایالات متحده و سازمان ملل دور بزند.»

این سخنگو هشدار داد کسانی که با کیف پول معامله می‌کنند در معرض تحریم‌های ایالات متحده قرار می گیرند.

شرکت‌های تجزیه و تحلیل بلاک‌چین از جمله Chainalysis و Elliptic گفتند که این نامگذاری تایید می‌کند که کره شمالی پشت این نفوذ بوده است.

یک فرد آشنا با این موضوع تایید کرد که هکرهای کره شمالی در چند هفته گذشته در کانون تحقیقات شرکت امنیت سایبری بوده‌اند.

الکساندر لارسن، یکی از بنیانگذاران Sky Mavis، سازنده بازی Axie Infinity، از اظهار نظر خودداری کرد.

در پستی در وبلاگ رسمی رونین آمده است که FBI این هک را به گروه لازاروس نسبت داده و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آدرس دریافت کننده وجوه دزدیده شده را تحریم کرده است.

ایالات متحده می‌گوید که گروه هکر لازاروس توسط اداره کل شناسایی اداره اطلاعات اولیه کره‌شمالی، کنترل می‌شود. این شرکت به دست داشتن در چندین حمله باج‌افزاری و سایبری متهم است.

بر اساس پیش‌نویس یک قطعنامه، ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل فشار می‌آورد تا گروه لازاروس را در لیست سیاه قرار دهد و دارایی‌های آن را مسدود کند.

به گزارش همشهری آنلاین، هکرها مدت‌هاست که پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال را آزار می‌دهند. هک رونین یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های رمزنگاری‌شده در تاریخ بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید