یوتیوب و نبرد با افزونه های مسدودکننده تبلیغات

    کد خبر :1030579
یوتیوب

یوتیوب دیگر تنها زیرمجموعه کوچکی از پایگاه کاربری خود را از دسترسی به ویدیوهای خود در صورت داشتن مسدودکننده تبلیغات، منع نمی‌کند. 

بازتاب-Engadget تأیید کرد که این پلتفرم تمام تلاش خود را در مبارزه با استفاده از افزونه‌ها، برنامه‌های افزودنی و برنامه‌هایی که مانع از ارائه تبلیغات به بینندگان در سراسر جهان می‌شوند، انجام داده است. یکی از نمایندگان یوتیوب گفت:

استفاده از مسدودکننده‌های آگهی، شرایط خدمات YouTube را نقض می‌کند. ما تلاشی جهانی برای تشویق بینندگان با مسدودکننده‌های تبلیغاتی فعال کرده‌ایم که به تبلیغات در YouTube اجازه دهند یا YouTube Premium را برای تجربه‌ای بدون آگهی امتحان کنند. تبلیغات از اکوسیستم متنوعی از سازندگان در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند و به میلیاردها نفر اجازه می‌دهد به محتوای مورد علاقه خود در YouTube دسترسی داشته باشند.

یوتیوب در اوایل سال جاری شروع به سرکوب استفاده از مسدود کننده‌های تبلیغاتی کرد. در ابتدا پنجره‌های پاپ‌آپ را به کاربران نشان می‌داد که به آن‌ها می‌گفتند که خلاف شرایط وب سایت است و سپس یک تایمر روی آن اعلان‌ها قرار داد تا مطمئن شود افراد آن را می‌خوانند. در ژوئن، رویکرد تهاجمی‌تری به خود گرفت و به بینندگان هشدار داد که نمی‌توانند بیش از سه ویدیو پخش کنند، مگر اینکه مسدودکننده‌های تبلیغات خود را غیرفعال کنند. این یک “آزمایش کوچک” بود که به منظور ترغیب کاربران به فعال کردن تبلیغات یا تست YouTube Premium بود که اکنون وب‌سایت آن را به کل پایگاه کاربری خود گسترش داده است.

به گفته اندروید پلیس، برخی از افراد حتی نمی‌توانند ویدیوها را در مرورگرهای Microsoft Edge و Firefox پخش کنند، حتی اگر مسدودکننده‌های تبلیغاتی نداشته باشند، اما ما نتوانستیم این موضوع را مشاهده کنیم.

 

یوتیوب

 

افراد به‌طور شگفت‌انگیزی از این حرکت ناراضی هستند و به شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit مراجعه کرده‌اند تا نارضایتی‌های خود را بیان کنند. اگر نمی‌خواهند تبلیغات را فعال کنند، تنها راهی که می‌توانند ویدیوها را بدون وقفه تماشا کنند، پرداخت هزینه اشتراک YouTube Premium است. در واقع، بینندگان اعلان خدمات اشتراک را به شدت تبلیغ می‌کنند. این شرکت افزود:

تبلیغات به YouTube اجازه می‌دهد تا برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان رایگان بماند. اما با YouTube Premium، بینندگان می‌توانند بدون آگهی کار کنند و «سازندگان همچنان می‌توانند از اشتراک پولی استفاد کنند.

این وب‌سایت نرخ‌های Premium را در ماه جولای از 12 دلار قبل از آن به 14 دلار در ماه افزایش داد. YouTube Premium همچنین به کاربران امکان دسترسی به تماشای آفلاین، پخش پس‌زمینه و پخش جریانی با کیفیت 1080p را می‌دهد، اما برای کسانی که فقط می‌خواهند تجربه‌ای بدون آگهی داشته باشند، ممکن است بسیار گران باشد. این پلتفرم پیشتر گزینه مقرون به صرفه‌تری به نام Premium Lite را در برخی مناطق اروپایی ارائه می‌کرد و فقط 7 یورو (7.42 دلار) در ماه برای حذف تبلیغات از ویدیوها هزینه داشت. با این حال، هرگز Lite را در سراسر جهان در دسترس قرار نداد و در نهایت این گزینه را تا پایان اکتبر کنار گذاشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید