یاوه‌گویی سعد حریری علیه ایران قبل از ترک لبنان

    کد خبر :882602
یاوه‌گویی سعد حریری علیه ایران قبل از ترک لبنان

«سعد حریری» نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل از تعلیق فعالیت سیاسی خود خبر داد و از اعضای المستقبل خواست تا همین اقدام را انجام دهند.

رئیس جریان المستقبل مدعی شد: «در راستای مسؤولیت‌پذیری خودم و اینکه متقاعد شده‌ام که با وجود نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی، تفرقه ملی و فرقه‌گرایی، هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود ندارد، تعلیق فعالیت سیاسی خود را اعلام می‌کنم و از اعضای جریان المستقبل هم می‌خواهم که اقدام مشابه را انجام دهند».

وی با بیان اینکه در انتخابات پارلمانی هیچ نامزدی از جریان المستقبل و یا به نام المستقبل معرفی نخواهد شد، افزود: ما به خدمت به مردم و کشورمان ادامه خواهیم داد؛ اما تصمیم ما این است که هر گونه نقش یا مسؤولیت در دولت، پارلمان یا سیاست به معنای سنتی آن را تعلیق کنیم.

حریری تصریح کرد: برای قبول مسؤولیت تنها من پاسخگوی انقلاب ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ بودم و استعفای دولت خود را تقدیم کردم. من تنها کسی بودم که پس از فاجعه ۴ اوت بیروت، سعی کردم از طریق دولتی متشکل از متخصصان، شیوه کار خود را تغییر دهم.

به گزارش ایسنا، رئیس جریان المستقبل تصریح کرد: اما چیزی که برای من غیر قابل تحمل است، این است که تعدادی از لبنانی‌ها مرا به عنوان یکی از ارکان قدرت عامل فاجعه و مانعی برای ایجاد هرگونه نمایندگی سیاسی جدید که منجر به ایجاد راه‌حل می‌شود، بدانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید