یاوه‌گویی تیرانداز کره جنوبی علیه مرد طلایی کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو

  • آرشیو
  • جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۴۶
    کد خبر :831712
یاوه‌گویی تیرانداز کره جنوبی علیه مرد طلایی کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو

تیرانداز کره جنوبی در ماده ۱۰ متر تپانچه که در گذر از مرحله مقدماتی و رسیدن به فینال ناکام مانده بود، در بازگشت به کشورش مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک را به باد انتقاد گرفت.

جین جونگ-اوه که در ماده ۱۰ متر تپانچه در المپیک لندن برنده مدال طلا شده بود و پنج مدال المپیکی دیگر در کارنامه دارد، روز چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی اینچئون تلاش کرد در گفتگو با خبرنگاران ناکامی بزرگ خود را به گونه‌ای توجیه کند. او شکست خود را گردن مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک انداخت که اجازه داده‌اند جواد فروغی در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کند و برنده مدال طلا شود.

جونگ-اوه به خبرنگاران کره‌ای گفت: «این واقعا مسخره‌ترین چیزی است که من دیده‌ام. چطور آنها اجازه دادند یک عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایران در بازی‌های المپیک شرکت کند و مدال طلا را به او اهدا کردند؟» این تیراندازه کره جنوبی در المپیک ۲۰۰۸ پکن هم مدال نقره برده بود و به نظر می‌رسد انتقادهایش از پیروزی رقیبان به ویژه فروغی و رعایت نشدن موارد بهداشتی کرونا در دهکده بازی‌های المپیک توکیو بیشتر برای توجیه ناکامی‌اش در این بازی‌ها باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، جواد فروغی ۴۱ ساله که پرستار بیمارستان فوق تخصصی بقیه‌الله در تهران و مدافع سلامت است، در نخستین روز بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ در رشته تپانچه ۱۰ متر بالاتر از تمام رقیبانش ایستاد و نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران را در المپیک با یک نشان طلا برای ایران به ارمغان آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید