یارانه نقدی چه کسانی پس گرفته شد؟

    کد خبر :1011593
یارانه نقدی

برخی از خانواده‌ها خبر می‌دهند که مبالغی از حساب بانکی آنها کسر شده است و هنگام مراجعه به بانک، به آنها اعلام شده که سازمان هدفمندی یارانه‌ها این مبلغ را از حساب آنها کسر کرده و در واقع یارانه را پس گرفته است.

این خانواده‌ها می‌گویند مبالغ کسر‌شده از حساب آنها ارقام متفاوتی دارد. برخی ارقام کسر‌شده را بین 300 تا 600 هزار تومان اعلام می‌کنند و برخی دیگر این عدد را تا دو میلیون تومان هم می‌گویند.

پیگیری شرق از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که این ادعا صحت دارد و مبلغ کسر‌شده از حساب این خانوار به تعداد افراد خانواده ارتباط دارد و مربوط به یک نوبت واریز یارانه است. این سازمان توضیح می‌دهد که در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد سال گذشته که ارز چهارهزارو 200 تومانی کالاهای اساسی حذف شد، بنا بر این بود که مابازای حذف ارز چهارهزارو 200 تومانی برای هر نفر 300 هزار تومان یارانه واریز شود و یارانه دهک‌های ضعیف‌تر تا 400 هزار تومان می‌رسید، اما برخی خانواده‌هایی که از نظر وزارت کار پردرآمد تشخیص داده شده بودند از فهرست یارانه‌بگیران خط خوردند. با‌این‌حال، این موضوع موجب اعتراض شمار زیادی از حذف‌شدگان شد و دولت اعلام کرد که معترضان درخواست تجدیدنظر و بررسی دوباره کنند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیح می‌دهد که بنا بر درخواست ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، نوبت اول یارانه 300 هزار تومانی برای تمام ایرانیان واریز شد و معترضان به دهک‌بندی وزارت کار هم مشمول این قاعده شدند، اما یارانه واریزی در آن زمان قابل برداشت نبود. بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، نتیجه بررسی اعتراضات به دهک‌بندی وزارت کار تا پایان سال 1401 طول کشید و این سازمان در اعتراض به بلوکه‌شدن منابع خود در حساب بسیاری از معترضان به دهک‌بندی درآمدی، خواهان تعیین تکلیف سریع‌تر این موضوع شد. حالا با ردشدن اعتراض بسیاری از خانواده‌های ایرانی، دولت به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اجازه داده است اولین یارانه 300 هزار تومانی را از حساب غیرمشمولان بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید