یارانه دومیلیونی برای یک خانوار 5 نفره

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۳۵
    کد خبر :908825
مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی‌شود، باید پیگیری و عمل جدی بشود

سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی زنده تلویزیونی، درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله ابعاد و نحوه اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی سخن گفت.

رئیس جمهور در سخنانی با مردم با اشاره  به اینکه یکی از مسائل پیش روی کشور  ارز ترجیحی بود که همواره اقتصاددانان نسبت به این مسئله هشدار می‌دادند. ارز ترجیحی از در سال ۹۷ به کالاهای بسیاری اختصاص یافت و مشخص بود نحوه تخصیص این ارز مشکلات جدی را برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: پس‌از مدت کوتاه دولت  قبل متوجه مشکلات این ارز شد و تلاش کرد تخصیص این ارز را به کالاهای مختلف حذف کند و نهایت به ۷ کالای اساسی آیین روش تخصیص ارز ترجیهی کاهش یافت. ارز ترجیحی هم افرایش واردات را به دنبال دارد و موجب کاهش بهره وری می‌شود و موجب رانت و فساد و تبعیض می‌شود.

به نوشته برنا، رئیسی در خصوص نحوه اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: طی بررسی سازمان برنامه بودجه کشور مصرف هر فرد به طور سرانه نسبت به کالاهای اساسی بررسی شده است. پس از جلسات کارشناسی تصمیم گرفته شد برای کمک به معیشت مردم برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به هر فرد اختصاص داده می‌شود به صورتی که یک خانواده ۵ نفره دو میلیون تومان دریافت خواهند کرد. همچنین یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به حساب پنج دهک بعدی جامعه واریز خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: این حمایت دولت و کمک معیشتی به مدت دوماه است تا زیر ساخت های فنی برای کالا برگ الکترونیک آماده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید