یادداشت دیپلمات روس درباره تغییر احتمالی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران

    کد خبر :846739
یادداشت دیپلمات روس درباره تغییر احتمالی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تغییرات در تیم مذاکره کننده پس از تشکیل دولت جدید در ایران را طبیعی دانست و گفت: مذاکرات برجامی وین نه از ابتدا، بلکه از نقطه ای که تا ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) به آن رسیده است، از سر گرفته می شود.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: مذاکرات نه از ابتدا، بلکه از نقطه ای که تا ۲۰ ژوئن به آن رسیده است، از سر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: «تغییرات خاص در تیم مذاکره کننده پس از تشکیل دولت جدید در ایران طبیعی است. مهمترین نکته برای موفقیت گفت‌وگوهای وین این است که از تداوم روند اطمینان حاصل شود».

«میخائیل اولیانوف» هفته گذشته نیز در گفت و گو با روزنامه روسی ایزوستیا اظهار داشت که علت وقفه طولانی در مذاکرات هسته ای ایران در وین به خاطر تشکیل دولت جدید ایران است بنابراین هیچ چیز غیرمعمولی وجود ندارد.

وی گفت که تاریخی برای از سرگیری مذاکرات مربوط به احیاء برجام وجود ندارد و گفتنش دشوار است که چه زمانی تاریخ آن مشخص خواهد شد. به گفته این دیپلمات، علت این وقفه طولانی از آخرین دور مذاکرات (۲۰ ژوئن- ۳۰ خرداد) تغییرات در قوه مجریه ایران است.

این دیپلمات تأکید کرد: دولت جدید این کشور به زمان دارد تا تیم جدید را تشکیل دهد. من می دانم که در تهران روی این موضوع عملا به صورت روزانه دارند کار می کنند. و به همکاران خودم که بخاطر تأخیر در مذاکرات عصبی هستند یادآوری می کنم که دولت بایدن یک ماه و نیم و حتی بیشتر زمان برد تا مذاکرات وین را آغاز کند. به همین خاطر هیچ چیز غیرمعمولی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، اما او خاطرنشان کرد که تأخیر موجب موفقیت نمی شود، بخاطر اینکه آن روندی که تا ۲۰ ژوئن بدست آمد به میزان زیادی «خنثی شده و از دست رفته است». میخائیل اولیانوف گفت: ما به نوبه خود از تأخیر فاجعه نمی سازیم، اما خواستار این هستیم که مذاکرات فعال شود. این به نفع همه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید