گیاهی شگفت انگیز برای تقویت مو

    کد خبر :1044624
این گیاه شگفت انگیز علاوه بر رنگ دهی خواص دارویی فراوانی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان سنگ کلیه، زردی، ترمیم زخم، جلوگیری از التهاب پوست و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

بیشتر ما با شنیدن نام حنا به یاد ماده‌ای برای رنگ کردن موها، نقش انداختن بر روی دست و مراسم حنابندان می‌افتیم. اما در واقع خاصیت‌های بسیار این گیاه موجب شده تا از آن با نام گیاه هزار و یک خاصیت یاد شود.

این گیاه شگفت انگیز علاوه بر رنگ دهی خواص دارویی فراوانی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان سنگ کلیه، زردی، ترمیم زخم، جلوگیری از التهاب پوست و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اما آیا رنگ کردن مو با حنا مفید است یا ممکن است مضراتی نیز به همراه داشته باشد؟

فواید حنا برای مو

۱- رشد مو

حنا سرشار از آنتی اکسیدان است و به پُرتر و ضخیم‌تر شدن تار مو‌های شما کمک می‌کند. خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده از مو‌های شما در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند و مانع از ریزش مو خصوصا در افراد گیاهخوار می‌شود.

۲- درمان مو‌های آسیب دیده

استفاده از حنا راه حلی ایده آل برای درمان مو‌های وز، خشک و غیرقابل کنترل است. حنا توانایی فوق العاده‌ای در مبارزه با استرس اکسیداتیو یا همان عدم تعادل رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن ما دارد و می‌تواند به درمان مو‌های آسیب دیده کمک کند.

۳- پاکسازی پوست سر

حنا پوست سر را از چربی و آلودگی پاکسازی کرده و از ریزش مو در اثر چربی کف سر جلوگیری می‌کند.

۴- درمان شوره

شوره سر یکی از عارضه‌های شایعی است که در صورت عدم درمان تاثیرات نامطلوبی از جمله ریزش مو‌ها را به همراه خواهد داشت. استفاده از حنا یک راه حل عالی برای درمان شوره سر چرب است. با استفاده از این ماده در ماسک‌های مختلف می‌توان حتی با یک بار استفاده شاهد تاثیر فوری آن بود. حنا همچنین ماده‌ای موثر در درمان خانگی شوره سر قارچی می‌باشد.

۵- ایده آل برای افراد مبتلا به آلرژی

حنا علاوه بر دارا بودن تمام پروتئین‌های ضروری مورد نیاز برای جوان سازی موها، فاقد هر گونه ماده شیمیایی مضر مانند PPD، آمونیاک و سولفات بوده و یک جایگزین عالی برای رنگ‌های شیمیایی خصوصا برای افراد مبتلا به آلرژی است.

۶- متعادل کردن PH

به لطف دارا بودن خواص دارویی فراوان، حنا موجب متعادل شدن PH مو و پوست سر شما شده و به حفظ باکتری‌های مفید پوست سر کمک می‌کند. حضور باکتری‌های مفید برای پوست سر الزامی است و در صورت از بین رفتن آن‌ها شاهد التهاب و تحریکات پوستی خواهید بود.

۷- قدرت گیاهی

هیچ چیز وقت گیرتر از تحقیق درباره مواد تشکیل دهنده یک محصول پوستی و بررسی فواید و مضرات آن نیست. استفاده از حنا شما را از این دردسر خلاص خواهد کرد. زیرا حنا یک ماده کاملا گیاهی، طبیعی و فاقد افزودنی بوده و مضرات مواد شیمیایی را به دنبال ندارد.

مضرات حنا برای مو

۱- چالش تغییر رنگ مو پس از استفاده از حنا

همه حنا‌های موجود در بازار کاملا طبیعی نیستند. بسیاری از آن‌ها حاوی افزودنی‌های خشن یا نمک‌های فلزی هستند و در صورت عدم رضایت از رنگ، پاک کردن آن را دشوار می‌سازند. حنا یک رنگ موی بسیار قوی است که هر رشته مو را تا کوتیکول اشباع می‌کند و در چنین شرایطی استفاده از رنگ‌های غیر طبیعی بر روی مو‌هایی که با حنا رنگ شده اند، کارایی نخواهد داشت.

۲- خشکی مو

برخی از مو‌ها پس از استفاده از حنا دچار خشکی می‌شوند. خبر خوب این است که این خشکی معمولا پس از مدتی از بین می‌رود. کافی است پس از حنا گذاشتن، مو‌های خود را کاملا بشویید تا حنای اضافی را که به فولیکول‌های مو چسبیده اند، از بین بروند. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از ماسک و سرم مو خشکی موهایتان را از بین ببرید.

۳- عملکرد نامناسب بر روی مو‌های روشن

حنا فقط بر روی مو‌های تیره بخوبی عمل می‌کند و با تقویت ته رنگ قهوه‌ای و گرم مو‌های تیره را به بهترین شکل رنگ می‌کند. اما با استفاده از حنا بر روی مو‌های روشن و دکلره شده به رنگ دلخواهی دست پیدا نخواهید کرد و نهایتا شاهد یک رنگ نارنجی خواهید بود تا قهوه ای!

۴- آسیب به مو‌ها

برای رنگ کردن موهایتان با حنا، حتما پودر حنای باکیفیت خریداری کنید. در غیر این صورت ممکن است روغن طبیعی مو‌های شما از بین برود و به خشکی و آسیب دیدگی مو‌ها و تحریک پوست سر شما منجر شود. سعی کنید حنایی بخرید که نهایتا دو ماه از تاریخ تولید آن گذشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که استفاده مکرر از حنا می‌تواند منجر به ایجاد رگه‌های مختلف و چند رنگ شدن مو‌های شما شود.

۵- واکنش‌های آلرژیک

به گزارش راهنماتو، برخی از افراد ممکن است نسبت به حنا آلرژی داشته باشند. در بیشتر مواقع این واکنش‌های آلرژیک به تحریک خفیف منجر می‌شود. اما ممکن است برخی از افراد تاول و زخم را نیز تجربه کنند. علاوه بر این بعضی از واکنش‌های شدید حنای سیاه می‌تواند بسیار خطرناک باشد. حنای سیاه شامل پارافنیلن دی آمین می‌باشد؛ یک ماده شیمیایی خطرناک که می‌تواند به سوختگی شیمیایی و واکنش‌های آلرژیک مرگبار منجر شود. توصیه می‌شود پیش از استفاده از حنا بر روی پوست و موی سرتان، حتما مقدار کمی از آن را بر روی پوست دستتان امتحان کنید تا خدایی نکرده با چنین اتفاقاتی روبرو نشوید.

۶- واکنش با فلزات

برخی از انواع حنا می‌توانند منجر به اکسید شدن فلزات و کدر یا لکه دار شدن آن‌ها شود. این امر به ویژه در خصوص آهن و آلومینیوم صادق است؛ بنابراین توصیه می‌شود در یک ظرف غیر فلزی مانند شیشه، پلاستیک یا سرامیک اقدام به مخلوط کردن حنا نمایید.

7-تغییر رنگ لباس
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید