گوشی تاشو بعدی گوگل یک هیولا خواهد بود

    کد خبر :1051684
گوشی تاشو

براساس گزارش‌ها شرکت گوگل در حال کار روی گوشی تاشو بعدی گلکسی فولد 2 بوده که از سخت افزار بسیار قدرتمندی بهره می‌برد.

بازتاب-سال گذشته، گوگل با معرفی پیکسل فولد در ماه می 2023 وارد صنعت تاشو شد. در سال جاری، انتظار می‌رود که این برند از جانشین خود یعنی Pixel Fold 2 رونمایی کند. گزارش جدیدی از Android Authority مشخصات کلیدی این گوشی را فاش کرده است. دستگاه علاوه بر این، اطلاعات مربوط به زمان رونمایی را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، یک منبع ناشناس فاش کرده که گوگل در چند ماه گذشته در حال آزمایش پیکسل فولد 2 بوده است. مشخص شده که چیپست که واحدهای نمونه اولیه Pixel Fold 2 را تامین می‌کند، با نام رمز “zumapro” شناخته می‌شود. برای آن‌هایی که نمی‌دانند، تراشه Tensor G3 که به سری پیکسل 8 قدرت می‌دهد، نام رمز «زوما» دارد. از این رو، به نظر می‌رسد تراشه zumapro که نسل بعدی تاشو را تامین می‌کند، می تواند Tensor G4 باشد. برای یادآوری، Pixel Fold  نسل اول دارای تراشه Tensor G2 است.

گوشی تاشو

Tensor G4 توسط سامسونگ تولید خواهد شد و گفته می‌شود که به هسته‌های ARM Cortex-X4، A720 و A520 مجهز شده است. Pixel Fold دارای 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 است، در حالی که Pixel Fold 2 به نظر می‌رسد دستگاه قدرتمندتری باشد، زیرا گفته شده که دارای 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 4.0 است. به احتمال زیاد، ممکن بوده از دستیار Pixel AI نیز استفاده کند.

در این گزارش آمده که Pixel Fold 2 در حال حاضر در مرحله تست اعتبارسنجی مهندسی (EVT) قرار دارد. این بدان معناست که ممکن بوده چندین ماه تا مرحله تولید انبوه فاصله داشته باشد. گوگل قرار بوده در اکتبر سال جاری میلادی از پیکسل 9 و 9 پرو رونمایی کند. انتظار می‌رود هر دو گوشی از تراشه Tensor G4 بهره ببرند. به هر حال باید تا بهار سال جاری منتظر ماند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید