پرش به محتوای اصلی

مطالعات پژوهشی تایید می کنند؛

گوشت غذای سالمی نیست/ارتباط گوشت قرمز و سرطان

کد خبر 682735
گوشت-غذای-سالمی-نیست-ارتباط-گوشت-قرمز-و-سرطان

مطالعات اخیر نشان می دهد مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده ریسک بیماری های قلبی و عروقی و مرگ زودهنگام را افزایش می دهد.

«نورینا آلن» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو، در این باره می‌گوید: گوشت قرمز و فراوری شده را در حد اعتدال مصرف نمایید چراکه حتی دو وعده یا بیشتر مصرف آن در هفته با افزایش ریسک بیماری قلبی و مرگ مرتبط است.

در سال ۲۰۱۵، سازمان بهداشت جهانی طبق مستنداتی به این نتیجه رسید که گوشت‌های فرآوری شده علت اثبات شده سرطان هستند و گوشت قرمز هم احتمالاً چنین تاثیری دارد.

مطالعه جدید مربوط به بررسی ۶ مطالعه شامل حدود ۳۰ هزار نفر بود. شرکت کنندگان به مدت ۳۰ سال تحت نظر بودند.

محققان دریافتند افرادی که تنها ۲ وعده گوشت فراوری شده در هفته مصرف می‌کردند ۷ درصد بیشتر با ریسک بیماری قلبی و سکته روبرو بودند. گوشت‌های فراوری شده شامل هات داگ، سوسیس و کالباس است.

افرادی که دو وعده یا بیشتر گوشت‌های غیرفراوری شده نظیر گوشت گوساله و خوک مصرف می‌کردند، ۳ درصد بیشتر با خطر بیماری قلبی و سکته مواجه بودند.

در مورد گوشت مرغ رابطه حتمی یافت نشد و نیاز به مطالعات بیشتر در این زمینه است. اما هیچ رابطه‌ای بین مصرف گوشت ماهی و افزایش ریسک بیماری قلبی و سکته یافت نشد.

به گفته آلن، هرچقدر میزان مصرف گوشت قرمز و فراوری شده توسط فرد بیشتر باشد، ریسک ابتلا به بیماری قلبی، سکته و مرگ زودهنگام بیشتر خواهد بود.

محققان وجود میزان بالا چربی‌های اشباع شده و سدیم را عامل احتمالی این رابطه می‌دانند.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.