گوترش: حمله به تاسیسات سعودی کاملا غیرقابل قبول بود

    کد خبر :614816

دبیرکل سازمان ملل طی سخنرانی در آغاز نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل، حمله به تاسیسات نفتی سعودی را غیرقابل قبول خوانده و هشدار داد با احتمال نگران‌کننده بروز درگیری نظامی در خلیج [فارس] روبرو هستند.

هفتاد و چهارمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل دقایقی پیش در مقر این سازمان در نیویورک آغاز شد.

به گزارش فارس،«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به عنوان سخنران آغازکننده این نشست، گفت: «پیشرفت جدیدی در راهکار سیاسی برای بحران سوریه و در راستای قطعنامه 2254 حاصل شده است. همانطور که روز گذشته اعلام کردم، با تمام طرف‌ها به توافق رسیدیم تا کمیته فراگیر، متعادل و معتبر برای [بازنویسی] قانون اساسی سوریه تشکیل شود».

گوترش در ادامه افزود: «فرستاده ویژه من اخیرا بعد از نهایی کردن آخرین جزئیات با دولت و معارضان سوریه، از این کشور بازگشت. سازمان ملل امیدوار است که این کمیته طی هفته‌های آینده در ژنو تشکیل شود».

وی با اشاره به گسترش تروریسم و آغاز رقابت تسلیحاتی جدید در جهان، گفت:‌ «تداوم اقدامات یکجانبه، اجرای راهکار دو دولتی بین اسرائیل و فلسطین را تهدید می‌کند».

دبیر کل سازمان ملل با هشدار درباره اینکه با تهدید درگیری مسلحانه در منطقه خلیج فارس مواجه هستند، تصریح کرد: «جهان تاب تبعات این درگیری را ندارد. حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی کاملا غیرقابل قبول بود».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید