گوایدو صادرات نفت ونزوئلا به کوبا را متوقف می‌کند

    کد خبر :506313
گوایدو

پارلمان ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان این کشور است حکمی را تصویب کرد که به موجب آن تحویل نفت به کوبا به حال تعلیق در می‌آید.

خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، که از بیست و سوم ژانویه خود را «رئیس جمهور» این کشور معرفی کرده است در پی به تعلیق درآوردن صادرات نفت به کوباست.

پارلمان ونزوئلا، که تحت کنترل مخالفان این کشور است، در تلاشی برای تحت فشار قرار دادن دولت کاراکاس روز دوشنبه حکمی را تصویب کرد که به موجب آن تحویل نفت به کوبا به حال تعلیق در می‌آید. در این حکم «اوضاع فاجعه‌بار» ونزوئلا که از پنج روز پیش با قطعی برق روبرو است، علت تعلیق صادرات نفت به کوبا اعلام شده است.

از سوی دیگر جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت: طبق حکم مجلس ملی ونزوئلا صادرات نفت خام این کشور به کوبا به تعلیق درآمده است از این رو با شرکت‌های ترابری و نفت کش حامل پرچم و شرکت‌های بیمه خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش جوان، وی در پیام توئیتری خود با اخطار به نفت‌کش‌ها و شرکت‌های بیمه درخصوص انتقال نفت خام ونزوئلا به کوبا نوشت: بعد از اختلال و فروپاشی شبکه برق ملی در ونزوئلا مجلس ملی این کشور حکم به تعلیق صادرات نفت خام به کوبا را صادر کرد. به شرکت‌های بیمه و شرکت‌های ترابری حامل پرچم که این محموله‌ها را به کوبا منتقل کنند، اخطار می‌دهیم.

مشاور امنیت ملی ترامپ در توئیت دیگری به موسسه‌های مالی خارجی برای تعامل با دولت مادورو هشدار داد و نوشت: آمریکا در حالی که موسسات مالی خارجی، معاملات غیرقانونی را به نفع مادورو و معاونانش تسهیل می‌کنند و فساد را که ونزوئلا را ویران کرده است، دائمی می‌کنند، بیکار نخواهد نشست و دست به عمل خواهد زد.

بولتون همچنین در توئیت دیگر خود خطاب به بانکداران نوشت: به مادورو و همدستانش که دارایی‌های مردم ونزوئلا را سرقت می‌کنند، کمک نکنید. آمریکا در حال نظاره است. جهان نیز در حال تماشا است و مردم ونزوئلا نیز تماشا می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید