دزدی که از دزد باورها دزدید

گنج نماینده مجلس یا گنج قارون؟/ علاوه بر ثروت میلیاردی آقای نماینده، باور و اعتماد مردم هم به سرقت رفت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ۱:۰۷
    کد خبر :617928
مردمی که از نماینده شان حمایت می کنند

نماینده‌ای که 400 میلیون تومان وجه نقد و 250 هزار یورواش را دزد برده، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد و دکترای علوم قرآن و حدیث است و بارها در مصاحبه‌هایش مردم را به نخریدن ارز تشویق و علیه اشرافی گری سخنرانی کرده بود.

 

به گزارش بازتاب، دزدی از خانه نماینده مجلس در روز گذشته صدر اخبار رسانه‌ها و صفحات اجتماعی قرار گرفت. 400 میلیون وجه نقد و 200 هزار دلار از این نماینده مردم در مجلس طعمه سارقین شد؛ البته رقم بیشتری هم در این خصوص ذکر شد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند که 200 هزار دلار نبوده و 250 هزار یورو به سرقت رفته است.

 

حداکثر 10 هزار یورو میزان ارز قابل نگهداری برای هر فرد

بانک مرکزی در تاریخ 21 فروردین سال 1397 اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن میزان اسکناسی که هر فرد می‌تواند نگهداری کند مشخص شد.

 

میزان ارز قابل نگهداری توسط هر شخص بر اساس دستورالعمل صادره توسط بانک مرکزی در تاریخ 21 فروردین 1396 حداکثر 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن در اختیار هر شخص، با مرتکب بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

 

همچنین در این اطلاعیه آمده است: تمام اشخاصی که سابقاً اقدام به خرید ارز به‌صورت اسکناس کرده‌اند و در تاریخ صدور این اطلاعیه بیش از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن ارز در اختیاردارند، حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین 97) نسبت به سپرده‌گذاری ارز در بانک‌های مزبور یا فروش آن به بانک‌ها اقدام کنند.

 

گنج قارونی که این نماینده در خانه لاکچری‌اش در غرب تهران پنهان کرده است، جدای از اینکه از کجا تحصیل شده و آیا مشروع است یا خیر، اصولاً خلاف قوانین اقتصادی کشور است.

 

باورهایی که به تاراج می‌روند

«مدیریت انقلابی و دوری از اشرافی گری راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی»، «بحث بازار ارز روانی بوده و افزایش قیمت کار دلالان است» ازجمله عناوینی مصاحبه‌هایی است که این نماینده مجلس در ماه‌های گذشته با رسانه‌ها داشته. او که عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی است، تنها در ظاهر علیه اشرافی گری سخن می‌گفته و مردم را به نخریدن ارز توصیه می‌کرده است و به قول حضرت حافظ «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند؛ چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند»

 

خداوند جای حق نشسته و مکرش از همه مکر کنندگان بیشتر است. حالا که به‌وسیله این سارق پرده‌ها کنار زده شد و پنهانی‌های آشکار گردید، همه به چهره واقعی این خطاب و واعظ بی‌اعتقاد پی بردند؛ اما متأسفانه ازآنجاکه این فرد فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد اسلامی و دارای مدرک دکترای تخصصی علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران هم هست، بسیاری از باورهای انسان‌های ساده‌دل نیز خدشه‌دار شده است.

 

این قصه پر غصه‌ای است که در روزگار فعلی شاهد آن هستیم. این مال و این ثروت تکلیفش مشخص می‌شود، اما این باورهایی که به تاراج می‌روند هرگز برنمی‌گردند. مردمی که فریب ظاهر، تحصیلات و حرف‌های این نماینده را خورده و به او رأی داده‌اند دیگر نگاه سابق را نخواهند داشت. آن‌ها الآن متوجه می‌شوند که باورهایشان به تاراج رفته است؛ البته نه توسط یک سارق و دزد مال، بلکه توسط فردی که به او اعتماد داشته و راهی خانه ملتش کردند.

 

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید