گمانه هایی ضد و نقیض پیرامون اولین تعویض در کابینه رئیسی/ آیا خاندوزی تا پایان با کابینه سیزدهم همراه خواهد بود؟!

    کد خبر :871234

تشدید نابسامانی های اقتصادی در سه ماهه گذشته و عدم تثبیت اوضاع اقتصادی به ویژه در حوزه هایی نظیر بورس، قیمت ارز و کالا و خدمات، حالا گلایه و انتقادات فراوانی را متوجه احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد کنونی کرده است؛ وزیری که گفته می شود حتی رئیس جمهور نیز از عملکرد او راضی نیست و به تعویض او فکر می کند.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- از جمله گلایه و انتقادات جدی نسبت به دولت دوازدهم که در واقع پاشنه آشیل دولت قبل نیز شد، مسائل اقتصادی و نابسامانی هایی بود که در این حوزه رقم خود. با اینکه دولت سیزدهم با شعارهایی جذاب و دلنشین آمده بود تا به سامان دهی این حوزه کمک کند، اما پس از چندماه از آغاز بکار دولت جدید هنوز در حوزه های اقتصادی شاهد تحولی شگرف و امید آفرین نیستیم!

همین مسئله سبب شده است تا هم پای افکار  عمومی، در کابینه دولت سیزدهم و نیز مجلس شورای اسلامی انتقادات تند و تیزی متوجه مدیران جدید وزارت اقتصاد و دارایی شکل بگیرد و نارضایتی ها حتی تا شخص رئیس جمهور نیز پیش برود.

اطلاعات محرمانه ای که البته هنوز به صورت تمام و کمال رسانه ای نشده گویای آن است که به واسطه ریزش های شدید و پیاپی در بازار سرمایه، افزایش غیرمنطقی و بسیار زیاد قیمت خودرو، صعود آزار دهنده و ترسناک قیمت طلا و ارز و نیز افزایش قیمت در سایر کالا و خدمات، حالا اختلافاتی جدی در رابطه با عملکرد وزیر جوان اقتصاد و دارایی یعنی احسان خاندوزی ایجاد شده است.

بررسی های بیشتر نشان می دهد که حتی در ارکان اصلی دولت زمزمه هایی مبنی بر لزوم تغییر وزیر اقتصاد نیز مطرح شده است و گزینه هایی چون شمس الدین حسینی-وزیر اقتصاد دولت های نهم و دهم برای جایگزینی با احسان خاندوزی مطرح شده اند.

این اطلاعات زمانی جدی تر به نظر می رسد که بدانیم همین روزهای گذشته احسان خاندوزی با نارضایتی از عملکرد تیم روابط عمومی خود اقدام به عزل و نصب جدیدی در این حوزه کرد و وزیر امور اقتصادی و دارایی 21 آذر در حکمی «مهدی محمدی» را به سمت سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منصوب کرد و فرشاد فتوت را از سمتش عزل کرد.

نکته دیگر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از عملکرد وزیر جدید اقتصاد ناراضی هستند و ماه پیش برای اخذ توضیحات از خاندوزی وی را به مجلس کشاندند.

اینها البته همه حواشی پیرامون وزیر جدید اقتصاد و دارایی نیست و در مورد انتصاب های او مثل انتصاب معاونت امور حقوقی و مجلس که 16 آذرمان انجام شد نیز انتقادات و اعتراضات فراوانی در رسانه ها و نیز بدنه دولت علیه وی به راه افتاد.

اخبار دیگر در همین رابطه حکایت از آن دارد که یکی از مسولان دولتی در دیداری با احسان خاندوزی، به وی گفته است که خودش را در نهایت تا آخر همین سال وزیر اقتصاد بداند و جمع‌بندی دولت این است که وی توانایی حضور در سمت وزارت نداشته و باید به دانشگاه برگردد.

گفته می شود به خاندوزی پس از پایان دوران وزارت، ریاست دو دانشگاه امام صادق (ع) یا خواجه نصرالدین طوسی پیشنهاد شده است.

بر اساس موارد بالا باید منتظر ماند و دید در روز و هفته های آتی شرایط اقتصادی کشور چگونه پیش خواهد رفت و آیا خاندوزی خواهد توانست اوضاع متلاطم اقتصادی کشور را سامان بخشید و نظیر هیأت دولت و مجلس را برای استمرار کار خود جلب کند یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید