گلکسی S23 دارای پردازنده قدرتمند کوالکام است

    کد خبر :897858

از زمان عرضه سری گلکسی S22 سامسونگ به بازار حدودا یک ماه گذشته است. از سوی دیگر امسال خبری از عرضه سری گلکسی نوت به بازار نخواهد بود. بنابراین کاملا منطقی است که اکنون طرفداران سامسونگ در رابطه با پرچم‌داران نسل آینده کمپانی به بحث و گفتگو بپردازند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_هندست‌های سری گلکسی S23 در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد. اکنون برای هرگونه گمانه‌زنی پیرامون طراحی ظاهری یا مشخصات این گجت‌ها هنوز خیلی زود است. با این‌حال سری جدید پرچم‌داران سامسونگ به یکی از موضوعات داغ در محافل خبری تبدیل شده‌اند. البته به لطف اطلاعات لو رفته می‌توان از برخی ویژگی‌های کلیدی این هندست‌ها تا حدی آگاه شد.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ روی توسعه سری جدید پرچم‌داران خود موسوم به گلکسی S23 کار می‌کند. بر اساس اعلام وبسایت PhoneArena، سامسونگ برای پرچم‌داران جدید سری گلکسی S خود از یک اسم رمز داخلی جالب یعنی “Project Diamond” بهره گرفته است.

اگرچه اسم رمز برای بسیاری از کاربران یک واژه بی‌معنا قلمداد می‌شود؛ اما سامسونگ همواره اسامی داخلی محصولات خود را با دقت و وسواس خاصی انتخاب می‌کند. بنابراین اسم رمز Diamond برای گلکسی S23 نیز یقینا بر مبنای یک دلیل معتبر و جدی انتخاب شده است. در این میان عرضه گلکسی S23 به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه معرفی نشده اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 یک فرضیه کاملا جدی به‌شمار رفته و بایستی مد نظر قرار گیرد.

در واقع کمپانی کوالکام پیش‌تر تراشه مودم 5G نسل آینده خود موسوم به اسنپ‌دراگون X70 را معرفی کرده است. اکنون می‌دانیم که تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کوالکام با این مودم ادغام خواهد شد. مودم اسنپ‌دراگون X70 از دانلود با حداکثر سرعت 10 گیگابیت برثانیه در بستر شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. بعلاوه این تراشه از ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر کیت هوش مصنوعی 5G کوالکام (Qualcomm 5G AI Kit)، کیت تاخیر بسیار پایین 5G کوالکام و قابلیت تجمیع 4 حامل مخابراتی برخوردار است. تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید خواهد شد.

جهت درک نحوه انتخاب اسم رمز برای هندست‌های سری گلکسی S سامسونگ می‌توان به اسامی رمز منتخب برای مدل‌های پیشین نگاهی انداخت:

  • خانواده گلکسی S22 با اسم رمز رنگین‌کمان (Rainbow) …… (نمادهای G، R و B برای مدل‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا)
  • خانواده گلکسی S21 با اسم رمز بدون قید (Unbound یا همان Galaxy U)
  • خانواده گلکسی S20 با اسم رمز HubbleGalaxy
  • سری گلکسی S10 با اسم رمز Beyond
  • سری گلکسی S9 با اسم رمز Star
  • سری گلکسی S8 با اسم رمز Dream
  • سری گلکسی S7 با اسم رمز Project Lucky

از این منظر به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا ویژگی‌های شاخص جواهرات الماسی را به سری گلکسی S23 اضافه نماید. به‌عنوان مثال هندست‌های آینده احتمالا دارای طراحی مستحکمی بوده یا از دوام بالایی در بلندمدت برخوردار خواهند بود.

با این‌حال کلیه موارد پیش‌تر اعلام شده صرفا در حد گمانه‌زنی‌های اولیه هستند. از این منظر به کلیه کاربران توصیه می‌شود تا در مقطع کنونی توجه خود را روی اسمارت‌فون‌های تاشو گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 متمرکز نمایند. این هندست‌ها طی سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد. بر اساس شنیده‌ها گلکسی زد فولد 4 با قلم S Pen داخلی، دوام بسیار بالاتر و پردازنده جدید در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید