گلکسی اس 22 سامسونگ بدون سیستم خنک کننده حرفه ای

    کد خبر :839210

شرکت سامسونگ در نظر دارد بزودی سری گوشی گلکسی اس 22 را در قالب سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا معرفی کند. این خانواده در اوایل سال 2022 معرفی خواهند شد و به تازگی جزئیات تازه منتشر شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–گلکسی S22، هم اکنون جذاب‌ترین گوشی بعدی سامسونگ برای طرفداران این کمپانی محسوب می‌شود. زیرا این سری، نسل بعدی پرچمداران سامسونگ است. ممکن است که این سری، از قابلیت‌های تازه‌‌ای نسبت به نسل قبل برخوردار شود. پیش از این، شایعاتی در مورد خنک کننده Vapor Chamber گلکسی S22 وجود داشت. اما اکنون گفته می‌شود که به دلیل افزایش قیمت، سامسونگ نمی‌خواهد از آن استفاده کند.

مدتی پیش شایعه‌ای جذاب منتشر شد که بر اساس آن، قرار بود سری Galaxy S22 از سیستم خنک کننده محفظه بخار استفاده می‌کند. این موضوع، به جذابیت این سری افزوده بود. اما اکنون خبری دیگر از این سیستم خنک کننده منتشر شده است.

به گزارش Android Authority، ظاهراً سامسونگ می‌خواهد هزینه‌های مربوط به بخش کنترل اتلاف گرمای نسل بعد پرچمداران خود را کاهش دهد. بنابراین، شاهد تغییراتی در سیستم خنک کننده سری Galaxy S22 خواهیم بود. بر اساس شایعه جدیدی که به گفته افشاگر معروف، FrontTron منتشر شده است، سری Galaxy S22 از خنک کننده Vapor Chamber استفاده نخواهد کرد. این موضوع، دلیل واضح و مهمی دارد.

همان طور که می‌دانید، پیش از این شایعه‌ای در مورد خنک کننده سری Galaxy S22 منتشر شده بود. این شایعه، به ما می‌گفت که سامسونگ قرار است از خنک کننده محفظه بخار در کنار تراشه Exynos 2200 خود استفاده کند. به همین صورت، بهبود عملکرد قابل توجهی به ارمغان می‌آمد. با این وجود، آخرین اخبار حاکی از موضوع دیگری هستند. گفته می‌شود که سامسونگ به دلیل صرفه جویی در هزینه و قیمت نهایی سری Galaxy S22، تصمیم گرفته است تا از خنک کننده Vapor Chamber گلکسی S22 صرف نظر کند. در نتیجه، سامسونگ نمی‌خواهد تا پرچمداران جدیدش بیش از حد گران باشند.

این اولین باری نیست که در مورد استفاده از خنک کننده Vapor Chamber در سری گلکسی S22 صحبت می‌کنیم. بنابر گزارش قبلی، سامسونگ قصد داشت برای فراهم شدن بهبود عملکرد هرچه بیشتر، قصد داشت تا از خنک کننده محفظه بخار استفاده کند. سامسونگ پیش از این، خنک کننده محفظه بخار خود را در سری Galaxy S10 نیز استفاده کرده بود. اما بعد از آن، سامسونگ تصمیم گرفت تا از صفحات گرافیتی به عنوان سیستم خنک کننده گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کند. در نتیجه، سامسونگ قصد کاهش قیمت را از طریق حذف این سیستم داشته است.

زمانی که سامسونگ سری Galaxy Note 20 خود را عرضه کرد، این سری از دو نوع سیستم خنک کننده استفاده می‌کرد. برخی از نسخه‌های گلکسی نوت ٢٠ اولترا، دارای صفحات گرافیتی برای خنک کردن گوشی بودند. در مقابل، برخی دیگر از محفظه بخار مسی بهره گرفته بودند. بسیاری تصور می‌کردند که حذف محفظه بخار مسی در نسخه دیگر، سبب داغی محسوس می‌شود. با این حال، تحلیل و بررسی‌های iFixit نشان داد که این تصور غلط است. چرا که تفاوت محسوسی بین این دو سیستم خنک کننده وجود ندارد. این تحلیل و بررسی از سوی مهندسان نیز انجام شده است. در نهایت، آن‌ها نیز گفته‌اند که استفاده از خنک کننده Vapor Chamber، آن چنان اهمیتی ندارد.

نکته دیگر، این است که به دلیل حجم فروش بالا، سامسونگ توانایی تأمین این خنک کننده را ندارد. زیرا تأمین این خنک کننده نیز سختی‌های خودش را دارد. این خنک کننده هنگامی که برای اولین بار در گوشی‌های سامسونگ استفاده شد، محبوبیت زیادی داشت. بر اساس گزارشات، تا یک میلیون دستگاه گوشی بیشتر به دلیل این خنک کننده به فروش رسیده بود. اما در نسل‌های بعد به دلیل کم‌تر بودن سر و صدای این خنک کننده دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. در نتیجه، نیازی به خنک کننده Vapor Chamber گلکسی S22 نیست. زیرا صفحات گرافیتی نیز به خوبی کار خود را انجام می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید