گلاره کاکاوند: در گروه مرگ جام جهانی قرار گرفتیم/ ای کاش بسکتبال بانوان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شد

  • ورزشی
  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶
    کد خبر :284550

ملی‌پوش تیم بسکتبال سه نفره بانوان گفت: در گروه مرگ جام جهانی بسکتبال سه نفره قرار گرفته‌ایم و به طورحتم تجربه بسیار خوبی می‌توانیم کسب کنیم.

گلاره کاکاوند اظهار داشت: دومین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره را در کرمان پشت سر می‌گذاریم. شرایط اردو از هر جهت خوب است. پس از پایان این اردو عازم گرگان می‌شویم و ادامه تمرینات خود را در این شهر پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: به لحاظ روحی نیز بازیکنان شرایط خوبی دارند. تیم بسکتبال سه نفره تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی چین را داشت و حالا خود را برای جام جهانی فیلیپین آماده می‌کند. در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم که می‌توان گفت گروه مرگ است. در جام جهانی با تیم‌های آندورا، اوگاندا، روسیه و آمریکا هم‌گروه هستیم. روسیه که عنوان قهرمانی بسکتبال سه نفره جهان را با خود یدک می‌کشد، آمریکا در بسکتبال جزو برترین تیم‌ءهای دنیاست. در کل گروه سختی داریم. با این وجود خوشحالیم که در این گروه با تیم‌های بزرگ بازی می‌کنیم. از رقابت با این تیم‌ها درس‌های زیادی یاد می‌گیریم.

ملی پوش تیم بسکتبال سه نفره ادامه داد: بسکتبال سه نفره ورزش نوپایی است. به تازگی وارد المپیک شده است و کشورهای دنیا سرمایه گذاری‌های خوبی در این رشته انجام داده‌اند. این رشته واقعا نیاز به سرمایه گذاری و حمایت زیادی دارد. در حال حاضر مهم ترین نیازی که در بسکتبال سه نفره دیده می‌شود توسعه این رشته در سطح شهرستانها است.

به گزارش تسنیم ،کاکاوند یادآورشد: در این میان بسکتبال پنج نفره بانوان نیز به حمایت نیاز دارد. بسکتبال بانوان سال‌ها اجازه حضور در میادین بین المللی را نداشت. این فرصت ایجادشد اما هنوز میدان رسمی خوبی برایمان فراهم نشده است. بازی‌های آسیایی جاکارتا فرصت خوبی بود اما متاسفانه به این دلیل که بانوان در این رشته موفق نخواهند بود اعزام نمی‌شویم. فدراسیون بسکتبال البته تلاش‌های خود را به کار گرفت اما فرصت حضور در این میدان از ما گرفته شد.

وی تصریح کرد: بسکتبال بانوان به تازگی اجازه حضور در میدان‌های بین المللی را گرفته است. اگر بخواهیم به مدال آوری این تیم نگاه کنیم که نباید هیچ اعزامی داشته باشیم. به هرحال باید از یک جایی کارمان را شروع کنیم. در این دوره به طور حتم موفق نخواهیم بود اما توانستیم تجربه خوبی کسب کنیم برای دوره‌های بعد. دوست داشتیم پس از سال‌ها که اجازه حضور در میدان‌های بین المللی را به دست آورده ایم در جمع کاروان ایران جایی داشته باشیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید