گفت و گوی فواد حسین و رابرت مالی درباره تحولات منطقه

    کد خبر :854400

وزیر خارجه عراق و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و وضعیت روابط تهران و واشنگتن گفت و گو کردند.

به گزارش شفقنا، وزارت امور خارجه عراق عصر روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که «فواد حسین»، وزیر امور خارجه این کشور در شهر ابوظبی، پایتخت امارات، با «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حسین و مالی در دیدار خود ضمن بررسی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و پیامدهای آنها، در مورد وضعیت روابط میان ایران و آمریکا و راه های فعال سازی گفت و گوهای اکتشافی پیشتر انجام شده نیز رایزنی کردند.

وزیر خارجه عراق در این دیدار بر اهمیت تقویت ثبات و بهره برداری از فرصت ها و سازوکارهای هماهنگی تاکید کرده به ویژه آن که به گفته وی، کشورش اصل کاهش تنش با منافع ناشی از آن برای طرف های مختلف و پیامدهای آن بر امنیت و صلح در همسایگان خود و منطقه را در پیش می گیرد.

حسین در اشاره به فرآیند انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق که یک شنبه هفته گذشته برگزار شد نیز، از آن به عنوان بازتاب دهنده خواسته مردمی و بیانگر اهتمام جریان های ملی برای موفقیت روند انتخابات نام برده و تلاش های دولت کشورش برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را یادآور شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به نوبه خود از نقش مهم عراق در منطقه و تلاش آن برای ایجاد و گسترش پل های میان کشورهای منطقه در راستای حل و فصل اختلافات با گفت و گو و راه های مسالمت آمیز تمجید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید