گفت‌وگوی اژه‌ای با ۴ محکوم آبان ۹۸

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۳۵
    کد خبر :886791

رئیس دستگاه قضا در جریان ‌بازدید از زندان مرکزی اصفهان با تعدادی از مددجویان زندان ‌به صورت چهره به چهره گفتگو کرد و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان، دستورات مقتضی را صادر کرد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر از پیش اعلام نشده و بدون تشریفات به استان اصفهان، ظهر امروز پنجشنبه (21 بهمن) در زندان مرکزی اصفهان حضور یافت و از بخش‌های مختلف این زندان به مدت حدود 2 ساعت بازدید کرد.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید با تعدادی از مددجویان زندان مرکزی اصفهان به صورت چهره به چهره گفتگو کرد و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان، دستورات مقتضی را صادر کرد.

رئیس عدلیه با تعدادی از محکومین مالی و همچنین تعدادی از تولیدکنندگان ورشکسته که به دلایل مختلف دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برند به گفتگو پرداخت و برای پیگیری و رفع مسائل و مشکلات آنها در چهارچوب قانون، قول مساعدت داد.

برخی از این تولیدکنندگان ورشکسته که دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌بردند خواستار دریافت مرخصی برای اخذ رضایت از شاکیان خصوصی و همچنین تعلق رأی باز برای سر و سامان دادن به وضعیت بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی خود بودند که رئیس عدلیه برای بررسی دقیق درخواست‌های آنها دستورات لازم را به مسئولان قضایی استان اصفهان صادر کرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین به برخی از محکومان مالی که تقاضای آزادی از زندان برای جلب رضایت شاکیان خصوصی خود را داشتند، متذکر شد که دستگاه قضایی در جایگاه اِعمال عدالت و استیفای تمام و کمال حقوق مردم قرار دارد و در ملاقات چهره به چهره‌ای که صبح امروز با تعدادی از مراجعه‌کنندگان به دادگستری اصفهان داشته، برخی از طلبکاران و شاکیان خصوصی نظر مساعدی نسبت به خروج محکومان مالی از زندان نداشتند.

گفتگو با تعدادی از محکومان آبان 98 بخشی دیگر از بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از زندان مرکزی استان اصفهان بود؛ رئیس قوه قضاییه جویای حضور یا عدم حضور محکومان آبان 98 در این زندان شد و پس از آنکه مسئولان زندان، تعدادی از این محکومان را به رئیس عدلیه معرفی کردند، وی به صورت چهره به چهره با این محکومان ملاقات و از وضعیت محکومیت و اوضاع خانوادگی آنها کسب اطلاع کرد و برای اِعمال ارفاقات قانونی در قبال پرونده آنها دستورات مقتضی را صادر کرد.

سوم مردادماه سال جاری بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در محل کار خود با تعدادی از مردم و همچنین خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان 98 دیدار و گفتگو کرد و برای بررسی مجدد پرونده این محکومان جهت اعمال ارفاقات قانونی به آنها، دستوراتی را به مسئولان ذی‌ربط صادر کرد.

تقاضای اعسار از پرداخت مهریه؛ بخشی از درخواست‌ها از رئیس دستگاه قضا در جریان بازدید وی از زندان مرکزی اصفهان بود که رئیس عدلیه متذکر شد برخی بانوان در جریان ملاقات صبح امروز در دادگستری اصفهان از اینکه همسران سابق آنها به رغم داشتن تمکن مالی درخواست اعسار از پرداخت مهریه می‌کنند گلایه داشتند.

در جریان بازدید برخی محکومان از بیان مسائل و مشکلات خود در جمع معذوریت داشتند و خواستار ملاقات خصوصی با رئیس قوه قضاییه بودند که این خواسته آنها از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اجابت شد.

بازدید از اتاق‌های ملاقات الکترونیکی مددجویان زندان مرکزی اصفهان با خانواده‌هایشان، کسب اطلاع از نحوه و چگونگی فعالیت این اتاق‌ها و همچنین گفتگو با تعدادی از مددجویانی که در حال ملاقات الکترونیکی با خانواده‌های خود بودند، بخش دیگر حضور رئیس عدلیه در زندان مرکزی‌ اصفهان بود.

رئیس قوه قضاییه در جمع مددجویان زندان مرکزی اصفهان با تاکید بر اینکه برای رفع مسائل و مشکلات زندانیان و اِعمال ارفاقات قانونی به آنها نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت، خطاب به مددجویان گفت: با توجه به در پیش بودن مناسبت‌های ملی و مذهبی، برای جلب رضایت شاکیان خصوصی خود جهت قرار گرفتن نام‌تان در فهرست عفو تلاش کنید و از ارتکاب مجدد جرم در دوران مرخصی نیز بپرهیزید.

بهبود وضعیت زندان‌ها و زندانیان، از جمله تاکیدات همیشگی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بوده و وی طی مدت اخیر شخصا ً 6 بازدید از زندان‌های سراسر کشور انجام داده است. زندان مرکزی ایلام، زندان رجایی‌شهر، زندان دماوند، زندان اوین، زندان مرکزی مشهد و زندان مرکزی اصفهان ندامتگاه‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه از آنها سرکشی کرده و در جریان این سرکشی‌ها بر لزوم تحول رفتاری و ساختاری در امر زندانبانی و ارتقاء وضعیت زندانیان در حوزه‌های مختلف تاکید کرده است.

«ایجاد شرایط و بستر اصلاح، تربیت و بازاجتماعی شدن زندانیان»،«اشتغال زندانیان»، «حبس‌زدایی» ، «اعمال تأسیسات ارفاقی» و «ایجاد ترتیبات فنی و قضایی برای استفاده از پابند الکترونیک در قبال محکومان واجد شرایط قانونی» از جمله رویکردهای تحولی در مقوله زندان و زندانیان است که مورد تاکید جدی رئیس قوه قضاییه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید