گشایش پرونده فساد «عمرزاخیلوال» نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در پاکستان

    کد خبر :147580

یک منبع در دادستانی کل افغانستان اعلام کرد پرونده فساد اداری تعدادی از مقامات عالی رتبه دولت این کشور از جمله نماینده ویژه اشرف غنی و سفیر افغانستان در اسلام‌آباد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«عمرزاخیلوال» نماینده ویژه اشرف غنی و سفیر افغانستان در اسلام‌آباد که در دوران «حامد کرزی» وزیر دارایی افغانستان بود، در گذشته نیز به اختلاس میلیون‌ها دلاری متهم شده بود.

«عزیزالله لودین» رئیس سابق اداره عالی مبارزه با فساد اداری گفته بود زاخیلوال در مدت سه سال سرپرستی وزارت دارایی افغانستان مرتکب فساد گسترده شده و حدود یک و نیم میلیون دلار را به بانکی در کانادا برای خرید خانه منتقل کرده است.

لودین با فرستادن نامه‌ای به ریاست جمهوری و دادستانی کل افغانستان خواستار پیگیری این قضیه شده بود، اما دادستانی کل این پرونده را هرگز پیگیری نکرد.

زاخیلوال پس از آنکه در پارلمان افغانستان استیضاح شد با طرح اتهام علیه 6 نفر از نمایندگان مجلس به این قضیه واکنش نشان داد و در نتیجه با اکثریت آرای موافق در سمت وزارت دارایی افغانستان ابقا شد.

«طلوع نیوز» نیز با انتشار گزارشی مدعی شده بود که در دوران تصدی زاخیلوال به عنوان وزیر دارایی افغانستان به حساب بانکی او در بانک «الفلاح» از سوی شرکت‌ها و اشخاص مختلفی مبالغ هنگفتی واریز شده است.

گفته می‌شود که زاخیلوال علاوه بر ارتکاب فساد اداری به قوم گرایی و حمایت از اقوام مشرقی نیز متهم شده بود.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که کشورهای عضو ناتو در نشست بروکسل به افغانستان هشدار دادند که دولت کابل باید در مبارزه با فساد اداری اهتمام داشته باشد زیرا حمایت و کمک‌های مالی کشورهای عضو این سازمان را از دست خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید