گشایش اقتصادی وعده داده شده در هفته آینده چیست؟

    کد خبر :736846

گشایش اقتصادی وعده داده شده در هفته آینده چیست؟

در روزهای اخیر گمانه‌زنی های بسیاری در خصوص این بسته گشایش اقتصادی شده و بازار شایعات داغ است. حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس با توییتی حدس زده این گشایش همان تصویب FATF است. برخی سایتهای خبری ادعا کردند برنامه دولت دادن سهام به جاماندگان سهام عدالت است و این همان سوپرایز رییس جمهور است. همچنین برخی تحلیل گران خارج کشور با استناد به صحبتهای رییس دفتر رییس جمهور گشایشی در دیپلماسی خارجی کشور را انتظار می‌کشند.

اما اخبار رسیده به اقتصاد آنلاین حاکی از آنست که گشایش اقتصادی وعده داده شده هیچکدام از موارد ذکر شده در بالا نیست و هرکس از ظن خود حدسی زده است.

به نظر میرسد گشایش اقتصادی دولت فروش اوراق ارزی با پایه نفت و یا همان پیش فروش نفت است. بعبارت دیگر دولت نفت دو سال آتی را به مردم می فروشد و در تاریخ سررسید با نرخ دلار روز و قیمت نفت روز اقدام به بازپرداخت به مردم می‌کند.

این اقدامی خوب هم در جهت کاهش کسری بودجه و هم کنترل تقاضای سفته بازانه در بازار ارز است و پیش بینی میشود در صورت استقبال مردم تا حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از این مسیر درآمد بودجه ای ایجاد شود.

هرچند این اقدامی مثبت است اما اینکه این اقدام گشایش بزرگی ایجاد کند و مردم این گشایش را در زندگی خود حس کنند به نظر واقع بینانه نمی رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حال باید منتظر ماند و دید که آیا گشایش اقتصادی دولت همین است یا موارد دیگری هم در پستوی سیاستگذار هست که رونمایی خواهد شد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید