گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در مرکز آفریقا

  • حوادث
  • چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۴۳
    کد خبر :599137

همزمان با گسترش جنگل‌زدایی در جهان مشاهده می‌شود که موارد آتش‌سوزی‌های جنگلی در مرکز آفریقا از آمازون پیشی گرفته است.

درحالیکه آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های آمازون در برزیل به تدریج در کانون توجهات قرار گرفته، آمارها نشان می‌دهد تعداد آتش‌سوزی‌هایی که در حال حاضر مرکز آفریقا را درگیر کرده‌ به مراتب بیشتر است.

اطلاعات ناسا حاکی از حداقل ۶۹۰۲ مورد آتش‌سوزی در آنگولا و ۳۳۹۵ مورد حریق در جمهوری کنگو است. این درحالیست که تعداد آتش‌سوزی‌ها در برزیل ۲۱۲۷ مورد گزارش شده‌است.

افزایش ناگهانی حریق در جنگل آمازون طی سال جاری نگرانی‌های جهانی را به دنبال داشته‌است. این جنگل استوایی میزان قابل توجهی از کربن را در اکوسیستم پیچیده خود ذخیره می‌کند و از بیشترین تنوع زیستی در مناطق خشکی زمین برخوردار است و لازم است برای محدود کردن تاثیرات گرمای جهانی حفاظت از آن در اولویت قرار گیرد.

با این حال در آفریقا گستردگی این آتش‌سوزی‌ها در مناطق جنگلی مشخص نیست. از هزاران سال قبل کشاورزان در مناطق کشاورزی اقدام به ایجاد حریق و تصرف اراضی می‌کرده‌اند.

مبه گزارش ایسنا، حققان در رابطه با جنگل آمازون هشدار دادند که رشد سریع جنگل‌زدایی به این مفهوم است که جنگل‌ها با سرعت بالایی به شرایطی می‌رسند که بخش عظیمی از جنگل‌های استوایی به مناطقی خشک تبدیل می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید