گزینه رئیسی برای وزارت اطلاعات

    کد خبر :833222
گزینه رئیسی برای وزارت اطلاعات

بر اساس برخی اخبار، حجت الاسلام خطیب گزینه مورد نظر رئیسی برای وزارت اطلاعات است و به مجلس معرفی خواهد شد.

رئیس جمهور جدید یعنی سیدابراهیم رئیسی فردا به مجلس رفته و در مراسم تحلیف شرکت می‌کند. به احتمال خیلی زیاد تکلیف کابینه خود را هم همین فردا روشن کرده و وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند، به خصوص که دیروز هم رهبری در مراسم تنفیذ از ضرورت تعجیل در تشکیل کابینه و شروع کار گفتند.

گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی که از خیلی قبل‌تر شروع شده بود اما همچنان ادامه دارد. با این تفاوت که اخبار موجود درباره وزرای احتمالی به مراتب دقیق‌تر و قابل توجه‌تر از قبل است.

یکی از وزارتخانه‌های مهم که این روزها گزینه‌های متعددی به عنوان متصدی بعدی آن مطرح می‌شوند، وزارت اطلاعات است. بعد از آنکه رئیسی در انتخابات پیروز شد، از افراد مختلفی اعم از سیدمحمود نبویان، نماینده مجلس که رییس ستاد انتخاباتی او در مازندران بود و علی عبدالهی، رئیس حفاظت قوه قضائیه نام برده می‌شد. رفته رفته اما اسامی مذکور حذف و به جای آن از حجت الاسلام غلامحسین رمضانی، حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه و حجت‌الاسلام احمد خزایی سخن رفت.

در بین این اسامی از همه جدی‌تر رمضانی بود که گفته شد صحبت‌های مفصلی با وی در این باره شده اما وی حاضر به پذیرش این مسئولیت نبوده است. اکنون اما آنطور که خبرنگار ما مطلع شده ابراهیم رئیسی سراغ گزینه دیگری رفته که از قضا نامش نیز تا کنون مطرح نبود یا کمتر مطرح بود. این گزینه جدید که به نظر نهایی هم می‌رسد و احتمالا به مجلس معرفی خواهد شد حجت الاسلام خطیب است.

همکاری رئیسی و وی به قوه قضاییه برمی‌گردد. به هرحال حجت الاسلام خطیب از سال 91 تا 98 رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بود. رئیسی همیشه خطیب را قبول و به وی اعتماد داشته است. شاهد آنکه وقتی به عنوان رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه معرفی شد، رئیس گفته بود: «حجت الاسلام خطیب بهترین گزینه برای این پست بود ولی چون در دفتر رهبری سمت داشتند به سختی توانستیم ایشان را به این سمت بگماریم و حتی خود شخص رئیس قوه در این خصوص وارد شدند. برخی می گویند ایشان آشنایی با قوه قضائیه ندارند در حالی که وی بیش از 10 سال است که به دلیل ماموریت ویژه ای که داشتند با تمام بدنه قوه قضائیه آشنایی دارند و حوزه حفاظت و اطلاعات هم مهارت دارد.»

منبع: نامه نیوز

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علیرضا محمدزاده گفت:

    سلام انشاله که مثل علوی نباشه

دیدگاهتان را بنویسید