گزارش زنگنه از وضعیت نفت و گاز در کمیسیون انرژی/ اکتشاف نفت نسبت به تولید کاهش یافته است

    کد خبر :202498

عضو کمیسیون انرژی از هشدار وزیر نفت در مورد کاهش اکتشاف نفت نسبت به تولید خبر داد.
جلال میرزایی با اشاره به حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در نشست بعدازظهر امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آقای زنگنه در این جلسه گزارشی از وضعیت نفت و گاز کشور ارائه داد و گفت که تقریباً ۲ سال است که اکتشاف نفت نسبت به تولید کاهش یافته که این مسئله هشداری جدی برای صنعت نفت و گاز کشور است.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مشکلات اساسی که کاهش میزان اکتشاف نفت نسبت به تولید آن برای کشور ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: وزیر نفت همچنین در بخش دیگری از گزارش خود به کمیسیون انرژی، به تشریح وضعیت طرح‌های توسعه‌ای پرداخت و در این رابطه گفت که در ۲۱ میدان نفتی و میادین مشترک چه اقداماتی انجام شده و تاکید کرد که مذاکراتی در این راستا انجام شده است.

وی گفت: آقای زنگنه همچنین به برخی مشکلات صنعت نفت در مسیر تامین منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و برخی محدودیت‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت که ما در کنارIPC که مذاکرات مربوط به آن در جریان است، نیازمند تامین سرمایه‌گذاری به میزان ۵ میلیارد دلار از منابع داخلی هستیم.

او اعلام کرد: به‌گفته وزیر نفت طرح مربوط به تامین مالی به میزان ۵ میلیارد دلار از منابع داخلی به شورای اقتصاد ارسال شده و هم‌اکنون به‌دنبال اخذ مجوزهای لازم در این رابطه هستند.

میرزایی در پایان گفت: آقای زنگنه همچنین خواستار حمایت و همکاری هرچه بیشتر مجلس و دیگر بخش‌ها با صنعت نفت شد تا این وزارتخانه بتواند تحولات مدنظر در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت نفت و گاز اقدامات لازم را به انجام برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید