گروه هکری انانیموس به دنبال جنگ سایبری برعلیه روسیه

    کد خبر :891196

در پی تهاجم ارتش روسیه به خاک اوکراین، گروه هکری انانیموس با انتشار بیانیه‎ای از آغاز حملات خود علیه وبسایت‌‎های دولتی روسیه خبر داد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_در پی تهاجم ارتش روسیه به خاک اوکراین که از دو روز پیش آغاز شده، گروه هکری انانیموس که سابق بر این فعالیت گسترده‎ای در هک وبسایت‎های دولتی کشورهای مختلف و به خصوص فعالیت در آمریکا داشت اعلام کرده که قصد دارد وبسایت‎های دولتی روسیه را هک کند.

گروه انانیموس که اولین سوابق فعالیت آن به سال 2008 (اولین نشانه‎های وجودی از سال 2003 ظاهر شده‎اند) باز می‎‌گردد، سالهاست به صورت ناشناسی به عنوان هکتیویسم فعالیت کرده و انجمنی سیال است که به قول خودشان، هر کسی می‎تواند عضو آن شود. همانطور که می‎دانید نشانه این گروه ماسکی متعلق به شمایل صورت گای فاکس، سرباز انگلیسی در قرن 17 میلادی است که اقدام‌‎کنندگان رویدادی تاریخی موسوم به توطئه باروت بود.

جدای از این مورد انانیموس عملیات بسیاری در سال‎های گذشته در زمینه سیاسی انجام داده که شاید مهمترین آنها هک هزاران صفحه متعلق به داعش در سال 2015 یا هک وبسایت سازمان ملل و ساخت صفحه‎ای به اسم کشور تایوان با نشان و اطلاعات مربوط به این منطقه خودمختار از سرزمین چین در سال 2020 باشد.

به هر حال انانیموس این روزها در فکر حملاتی جدید علیه دولت روسیه است که خود را درگیر جنگ و تجاوز به خاک کشور اوکراین کرده است. چندین حساب توییتر مرتبط با این گروه ادعا کردند که بسیاری از وب سایت های مرتبط با دولت روسیه، از جمله وب سایت خبری روسیه تودی، تحت حمایت دولتی را حذف کرده‌اند. البته این خبرگزاری نیز تایید کرد که روز پنجشنبه مورد هدف «حمله سایبری پیشرفته‌ای از نوع DDoS» قرار گرفته است.

این فعالیت‎های هکری در واقع بخشی از یک جنگ سایبری است که Anonymous علیه مسکو در انتقام از تهاجم ارتش این کشور به اوکراین اعلام کرده است. این گروه در حساب کاربری اصلی خود در توییتر اقدامات اخیر را اینطور توضیح می‎دهد:

Anonymous در حال حاضر عملیات خود علیه فدراسیون روسیه را آغاز می‌کند. عملیات ما دولت روسیه را هدف قرار می‌دهد و به احتمال زیاد بخش خصوصی نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
این بیانیه توییتری در ادامه می گویند که آنها فقط خواهان صلح در منطقه و «آینده‌ای برای تمام بشریت» هستند. انانیموس در ادامه می‎گوید که اقدامات آنها به طور کامل مربوط به اقدامات دولت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین خواهد بود.

البته چند ساعت پیش نیز این وبسایت با انتشار تصاویری در حساب توییتری خود اطلاعات گسترده‌ای را به صورت تصاویری از پایگاه داده وزارت دفاع دولت روسیه منتشر کرد که نشان می‌دهد اقدامات آنها دامنه وسیعی خواهد داشت.

به هر حال باید منتظر مانده و ببینیم چه اقداماتی از سوی این گروه هکری به وقوع خواهد پیوست یا خیر. این اقدامات می‌تواند در ابعاد کوچک از ایجاد اختلال در عملکرد بخش‌های مختلف زیرساختی گرفته و در ابعاد وسیع موجب اختلال یا قطع ارائه خدمات در هماهنگی بین قوا منتج شود. البته به دلیل وسعت دامنه عملکردی هیچ نوع تصوری نمی‌توان از برنامه‌های هکرها داشت و تنها اقدام آن است که منتظر انتشار اخباری بیشتر در این زمینه بمانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید