گرفتار شدن ۵ کارگر در منبع پمپاژ نفت کوهدشت

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ۸:۴۶
    کد خبر :1039997
کارگر در منبع پمپاژ نفت کوهدشت

اقدامات برای بیرون آوردن کارگران محبوس شرکت نفت در عملیات لایروبی مخزن پمپاژ «برد اسپی گندابه» کوهدشت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا ظهر یکشنبه ادامه داشته باشد.

محمد مرادی کفراج، از احتمال فوت ۵ نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت برد اسپی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بعد از اعلام گرفتاری این افراد که برای لایروبی به داخل منبع رفته بودند، تیم‌های امدادی تخصصی شرکت نفت از استان‌های مرکزی و کرمانشاه به محل اعزام شده و عملیات بیرون کشیدن آن‌ها را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته به محض اطلاع موضوع، تیم‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر در موقعیت مستقر شدند اما به دلیل تخصصی بودن کار نتوانستند ورود کرده و ارتباطات لازم با تیم‌های عملیاتی تخصصی نجات از طرف شرکت نفت انجام شد.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: طبق اذعان رئیس خطوط لوله انتقال نفت استان، با توجه به سمی بودن مواد موجود در منبع، متاسفانه شانس زنده ماندن این افراد بسیار ضعیف است.

مرادی کفراج تصریح کرد: این افراد حوالی غروب هجدهم آذر برای لایروبی منبع ایستگاه پمپاژ نفت برد اسپی کوهدشت اقدام کردند که متاسفانه در این مکان و یحتمل به علت استنشاق مواد سمی گرفتار شده‌اند.

وی گفت: علل این حادثه طی اقدامات کارشناسی متخصصین شرکت نفت اعلام خواهد شد.

فرماندار کوهدشت افزود: گروه‌هایی از ستاد استان‌های تهران، خوزستان و مرکزی در حال رسیدن به صحنه حادثه هستند و در این راستا تمهیدات لازم برای تخلیه نفت از مخزن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: عملیات تخلیه نفت تا صبح طول می‌کشد و پس از آن وارد مخزن خواهند شد و حتی بعد از تخلیه هم ورود به سادگی نیست چرا که مخزن انباشته از گاز سمی بوده و باید با اکسیژن وارد شوند.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: عملیات تخلیه نفت آغاز شده و ضریب خطر بسیار بالا است و باید همراه با ایمنی باشد.

وی با ابراز تأسف اعلام کرد: با توجه به گازهای فوق‌العاده سمی مخزن، شانس زنده‌ماندن کارگران تقریبا وجود ندارد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید