گرافن چاله های خیابانی را ترمیم می کند

    کد خبر :641683

قرار است در روستایی واقع در انگلیس چاله های بخشی از جاده با ترکیب گرافن و آسفالت بازیافتی ترمیم شود. این طرح به طور آزمایشی انجام می شود.

 

به زودی چاله های خیابان ها با گرافن پوشانده می شوند. در همین راستا قرار است در روستایی در اکسفورد شایر انگلیس این شیوه آزمایش شود.

 

قرار است ۷۵۰ متر از جاده اصلی در این روستا با گرافن پوشیده شود. این فرایند که از چند روز قبل آغاز شده، ۱۰ روز طول می کشد. پس از این مدت جاده مذکور آماده آزمایش است.

 

در این پروژه آزمایشی ماده سطح جاده گرافن را با آسفالت بازیافتی ترکیب می کند. به این ترتیب احتمال نرم شدن آن در مجاورت گرما یا بار سنگین و همچنین ترک خوردن در آب وهوای سرد کاهش می یابد.

 

گرافن که از کربن تشکیل شده دارای ویژگی های مختلفی است و ساختاری مانند کندوی عسل دارد. ماده ای که قرار است برای ترمیم جاده ها آزمایش شود Gipve نام دارد و البته ۲۰ درصد گرانتر از آسفالت معمولی است.

 

دو شرکت ایتالیایی این آسفالت تقویت شده با گرافن را ابداع کرده اند که سرمایه گذاری برای آزمایش در روستای انگلیسی را نیز فراهم کرده اند. طی سال آینده میزان تغییرات جاد در آکسفورد بررسی می شود.

 

طبق آمار اتحادیه صنعت آسفالت انگلیس بازسازی جاده های خراب این کشور ۱۰ سال طول می کشد و هزینه ای معادل ۱۲.۶ میلیارد دلار دارد.

 

در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۱۷ تصادف به دلیل خرابی جاده های این کشور اتفاق افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید