گام بلند شانگهای برای متاورسی شدن

    کد خبر :875145
گام بلند شانگهای برای متاورسی شدن

شانگهای، بزرگ‌ترین شهر چین در مورد متاورس، بسیار جدی شده است.

متاورس، فناوری که امسال به‌دلیل پتانسیل آن برای شکل‌دهی نسل بعدی اینترنت توجه عموم را به خود جلب کرده است، هر روز مشتریان بیشتر و جدیدتری را پیدا می‌کند.

امسال ادارات دولتی چین و مقامات محلی، برنامه‌های توسعه پنج ساله‌ای را برای نشان دادن چگونگی اجرای برنامه پنج ساله دولت مرکزی منتشر کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های چینی، یکی از آنها که روز پنجشنبه توسط شانگهای منتشر شد، اولین اشاره‌ای به متاورس داشت. این فناوری تعاملات انسانی را به دنیای مجازی با استفاده از آواتارهای سه بعدی گسترش می‌دهد.

کمیسیون اقتصادی و فناوری اطلاعات شهرداری شانگهای در برنامه پنج ساله خود برای توسعه صنعت اطلاعات الکترونیکی گفته که متاورس یکی از چهار مرز اکتشاف است.

این سند خواستار تشویق استفاده از متاورس در زمینه‌هایی مانند خدمات عمومی، دفاتر تجاری، سرگرمی‌های اجتماعی، تولید صنعتی، ایمنی تولید و بازی‌های الکترونیکی شده است.

این کمیسیون گفت که قصد دارد تحقیقات و توسعه فناوری‌های اساسی از جمله حسگرها، تعامل بلادرنگ و بلاک‌چین را افزایش دهد. این سند جدول زمانی یا اهداف خاصی را برای تحقیق و توسعه متاورس تعیین نکرده است.

آخرین برنامه پنج ساله پکن که در ماه مارس منتشر شد که بر طبق آن، چین به دنبال خوداتکایی در علم و فناوری است.

به گزارش همشهری آنلاین، این هفته، بایدو مستقر در پکن، آنچه را که ادعا می کند اولین کنفرانس چین در متاورس است، برگزار کرد. این رویداد به منظور نشان دادن افتتاح اپلیکیشن متاورس بایدو برای توسعه‌دهندگان بود. یکی از مدیران اجرایی به خبرنگاران گفت که این ۶ سال قبل از راه‌اندازی کامل این برنامه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید