گام‌های بلند یوزپلنگ برای مدال جاکارتا

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۳۰
    کد خبر :236531

حسن تفتیان با درخشش در مسابقات دوومیدانی داخل سالن جهانی، گام‌هایش را برای مدال در جاکارتا بلندتر برمی‌دارد.

5 سال قبل شاید کمتر کسی فکر می‌کرد، روزی برسد که دوی سرعت ایران در آسیا و جهان حرف برای گفتن داشته باشد و به مدال جهانی آنقدر نزدیک باشد، اما حالا با کمترین امکانات و توجهات، این اتفاق افتاده است.

حسن تفتیان که روند رو به رشدی را در 2، 3 سال گذشته داشته و با قهرمانی‌های پیاپی در آسیا دوی سرعت ایران را به جایگاه خوبی رسانده است، در مسابقات جهانی داخل سالن در بیرمنگام انگلیس هم درخشید و با صعود تاریخی خود به فینال 60 متر و قرار گرفتن در جایگاه پنجم جهان، کاری کرد کارستان.

یوزپلنگ ایرانی از همان رده جوانان در دوهای سرعت خوش درخشید. دونده تربت حیدریه‌ای سال 91 با قهرمانی در سریلانکا، سریعترین دونده جوان آسیا شد و از همان زمان بود که نامش بر سر زبان‌ها افتاد و روند رو به رشد خود را تا به امروز ادامه داد.

سریعترین دونده ایران از سال گذشته با انتخاب مربی فرانسوی راهی پاریس شد و اردوی های مقطعی را تاکنون در این کشور ادامه داده و موفقیت‌های خوبی را در سال جاری در پی همین اردوها کسب کرده و فدراسیون نیز در این زمینه حمایت خوبی از او داشته است.

به گزارش فارس،مدال طلا در دوره پیاپی مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی داخل سالن، صعود به نیمه نهایی المپیک و مسابقات جهانی، قهرمانی مسابقات بین المللی مادرید، قهرمانی 100 متر آسیا در سال 2017 و حالا مقام پنجم جهان در داخل سالن بیرمنگام، افتخارات تفتیان در 2، 3 سال گذشته بوده است.

حال بازی‌های آسیایی در پیش است و با موفقیت‌های کسب شده اخیر در دوی سرعت توسط تفتیان، جامعه ورزش و دوومیدانی روی مدال او در این رقابت حساب ویژه‌ای باید باز کند؛ مدالی که با حمایت در چند ماه باقی مانده قطعا می تواند به سبد ورزش ایران در جاکارتا اضافه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید