کیروش در جام ملت ها نیز سرمربی خواهد بود؟

  • ورزشی
  • جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۰۰
    کد خبر :949841
کیروش

کارلوس کی‌روش در بازگشت به تیم ملی جواد نکونام را به عنوان یکی از دستیاران خود به فدراسیون فوتبال معرفی کرد و مهدی تاج هم در نشست خبری ضمن تایید این موضوع مدعی شد نکونام در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ سرمربی تیم ملی خواهد بود.

در واقع برنامه ریزی فدراسیون این بود که نکونام با حضور در جام جهانی و دستیاری کی‌روش در این تورنمنت مهم و سطح بالا، خودش را برای سرمربیگری تیم ملی در جام ملت‌های آسیا آماده کند و بعد از پایان جام جهانی رسما کارش را با تیم ملی به عنوان سرمربی آغاز کند.

با این حال فولادی‌ها مانع از جدایی سرمربی خود شدند و خود نکونام هم ترجیح داد پیشنهاد وسوسه‌انگیز کی‌روش و فدراسیون فوتبال را نپذیرد. با وجود مخالفت اولیه فولاد و نکونام اما مذاکرات برای حضور او در تیم ملی ادامه داشت و گفته می‌شد ممکن است در نهایت کاپیتان سابق تیم ملی به کادر فنی اضافه شود ولی باز هم این اتفاق رخ نداد.

در نهایت اما با توجه به صحبت‌های مدیران فولاد  گویا پرونده حضور نکونام در تیم ملی بسته شده و او به کار خود در فولاد ادامه خواهد داد، مگر اینکه در چند روز آینده اتفاقات جدیدی بیفتد و مدیران فدراسیون بتوانند فولادی‌ها را راضی کنند و نکونام راهی تیم ملی شود.

در صورتی که به هر دلیلی نکونام نتواند به تیم ملی برود،  با توجه به اعلام قبلی کی‌روش بعید است گزینه دیگری به جز نکونام در کادر فنی تیم ملی حضور یابد و حضور دستیار ایرانی روی نیمکت تیم ملی منتفی به نظر می‌رسد. اما در صورت منتفی شدن حضور نکونام تکلیف سرمربیگری او در جام ملت‌های آسیا چه خواهد شد و نیمکت تیم ملی در آن رقابت‌ها که بسیار هم برای ما اهمییت دارد، چه خواهد شد؟

در این رابطه آنطور که مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کردند، شرایط نیمکت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به نتایج تیم ملی در جام جهانی بستگی دارد. در واقع احتمال تمدید قرارداد با کی‌روش و حضور این مربی پرتغالی در جام ملت‌های آسیا هم وجود دارد و اگر تیم ملی نتایج خوبی در قطر بگیرد  قرارداد کیروش تمدید می‌شود و او در جام ملت‌های آسیا هم روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید