کپی کاری چینی ها به شاسی بلند لامبورگینی اوروس رسید!

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۱۱
    کد خبر :296381

لامبورگینی اوروس چینی معرفی شد و قرار است که با حداقل قیمت 15 هزار دلار به مشتریان عرضه شود، اما این خودرو توسط کدام شرکت ساخته شده است؟

به گزارش پرشین خودرو، شرکت‌های خودروساز چینی علاقه بسیار زیادی به کپی از محصولات خارجی دارند که آخرین مورد آن را شرکت خودروسازی Huansu Hyosow انجام داده است. هرچند در حال حاضر شرکت‌های بزرگ چینی به لطف همکاری گسترده خود با خودروسازان معتبر بین المللی استانداردهای جدیدی بدست آورده و محصولات بسیار خوبی با طراحی اختصاصی تولید می‌کنند، ولی خب همچنان برخی از شرکت‌های خودروساز چینی که فاقد ایده‌های نو هستند، راه رسیدن به یک محصول جدید را در کپی برداری از خودروهای دیگر می‌دانند.

در ادامه موضوع بالا، شرکت خودروسازی Huansu Hyosow که به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه “بایک” به شمار می‌آید، برای طراحی و توسعه محصول جدید خود که با نام C6 معرفی شده است، شاسی بلند معروف لامبورگینی اوروس را هدف قرار داده و ایده‌های لازم را از این شاسی بلند ایتالیایی کسب کرده است، هرچند کمپانی خودروسازی “بایک” هم برای تولید برخی از محصولات اختصاصی خود از شرکت‌های دیگر کپی برداری می‌کند که نمونه آن می‌تواند خودروی شش چرخ این شرکت باشد که از مرسدس بنز G کلاس 6 چرخ کپی شده بود و در پرشین خودرو به بررسی آن پرداختیم.

برخلاف شرکت خودروسازی “زوتی” که بیش از 70 درصد محصولات خود را شبیه به خودروهای معروف بازار می‌سازد، این شرکت چینی الگوبرداری خود را در کلیات محدوده کرده و جزییات اتومبیل را با طراحی اختصاصی توسعه داده است، هرچند این موضوع تنها برای طراحی جلو اتومبیل صادق خواهد بود و در نمای عقب شباهت خودروی C6 به لامبورگینی اوروس بسیار بیشتر خواهد شد.

پیش از این گفته می‌شد که یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر 150 اسب بخاری در بخش فنی اتومبیل استفاده می‌شود، اما حالا با معرفی رسمی این خودرو از سوی شرکت سازنده، منابع خبری یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر را تایید کرده‌اند که خروجی قدرت آن نزدیک به 195 اسب بخار خواهد بود و خیلی فاصله دارد تا تهدیدی برای شاسی بلند لامبورگینی اوروس اصلی با قدرت 641 اسب بخاری باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید