کودکان کار هویت دار می‌شوند

    کد خبر :1052000
کودکان کار هویت دار می‌شوند

قرار است در کارگروه اجتماعی شهر تهران کودکان کار صاحب اسناد هویت دار شوند.

محمود محمدی جوزانی با اشاره به حضورش در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران با هدف بررسی موضوع ساماندهی کودکان کار وخیابان افزود: از آنجایی که اطلاعات سازمان ثبت احوال لازمه هر تصمیم گیری در عرصه‌های مختلف و حوزه‌های جمعیتی است لذا با حضور در این قرارگاه و ارائه داده‌های موثق کمک شایانی به رفع معضلات اجتماعی کرد.

وی با بیان اینکه کودکان کار وخیابان و معتادان متجاهر معمولا فاقد اوراق هویتی هستند، گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و تعاملاتی که در این قرارگاه با دستگاه‌های فعال در حوزه اجتماعی همچون قضایی، سازمان بهزیستی و پلیس وجود دارد، کارگروه‌هایی تشکیل شده که وظیفه شناسایی و تثبیت هویت افراد فاقد مدارک هویتی را بر عهده دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران همچنین به تعامل و اقدامات وزارت دادگستری در خصوص افراد حاضر در کمپ‌های ماده ۱۶ که بخشی از آنها فاقد اوراق هویتی هستند اشاره کرد و ادامه داد: با تعاملی که بین سازمان ثبت احوال و وزارت دادگستری در این قرارگاه شکل گرفته است افراد بی هویت پس از دریافت اوراق هویتی می‌توانند از خدمات حمایتی و اجتماعی مانند بیمه که تاکنون از آن بهره مند نبوده‌اند، استفاده کنند.

محمدی جوزانی در خصوص اوراق هویتی کودکان کار وخیابان که در سطح شهر به منظور ساماندهی جمع آوری می‌شوند، اظهار کرد: برای شناسایی اینکه کودک کار در خیابان ایرانی یا از اتباع خارجی هستند با سازمان اداره اتباع تعامل می‌کنیم و در صورت داشتن پدر یا مادر اقدامات لازم برای اختصاص مدارک هویتی به آنها انجام می‌شود.

وی با اشاره به روند مستمر و متعدد اقدامات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران در راستای ساماندهی معضلات اجتماعی، اضافه کرد: در این قرارگاه برای نخستین بار تمامی دستگاه‌های مربوط به حوزه آسیب درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا در جهت تصمیم گیری ها هم افزایی لازم صورت گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران به دغدغه و اولویت شهردار تهران در راستای رفع مشکلات حاد اجتماعی از جمله کودکان کار وخیابان و معتادان متجاهر که چهره شهر را مخدوش کرده است اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه هر کدام از مسوولان با جدیت مباحث مربوط به حوزه خود را پیگیری می‌کنند و امید است با ایجاد بستر هم افزایی و تعاملی که ایجاد شده به زودی شاهد کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی شهر باشیم.

به گزارش ایرنا، به گفته وی، جعل اسناد هویتی، یکی از چالش‌های سازمان ثبت احوال است که از سوی اتباع فاقد اوراق هویتی انجام می‌شود و قرار است حل است موضوع در قرارگاه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید