کودکان بیشتر آسیب را از آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌بینند

    کد خبر :622317

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کودکان از جمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که بیشترین آسیب را از آلودگی‌های زیست محیطی می‌بینند.

 

احمد لاهیجان‌زاده در مراسم روز ملی کودک و محیط زیست با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی که در جنگ جهانی دوم رخ داد سبب شد که یونیسف در سازمان ملل شکل بگیرد، اظهار کرد: آسیب‌های مختلفی به کودکان وارد می‌شود که یکی از آن‌ها آسیب‌های زیست محیطی است.

 

معاون محیط‌ زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کودکان، افراد مسن و زنان باردار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که آلودگی‌های زیست محیطی می‌تواند روی آن‌ها اثرگذار باشد.

 

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه کودکان بیشتر آسیب را از آلودگی‌های زیست محیطی می‌بینند، تصریح کرد: آسیب‌های زیست محیطی در بعد سلامت هزینه زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و سبب می‌شود که جامعه سالم شکل نگیرد.

 

وی ادامه داد: پژوهش‌های بین‌المللی نشان داده است که میزان پذیرش آموزش‌های زیست محیطی در کودکان بین ۶۵ تا ۷۵ درصد بازدهی دارد درحالی‌که با افزایش سن تغییر تفکر در افراد کاهش پیدا می‌کند و در سنین دانشجویی تغییر تفکر نسبت به محیط زیست بین ۵ تا ۱۰ درصد است.

 

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌هایی که در کشور وجود دارد به دلیل ناآگاهی نسبت به مسائل محیط زیستی است، گفت: تا چندین سال پیش استان فارس که استانی کم آب و خشک است در حوزه تولید گندم با استان‌های دیگر کشور رقابت داشت همچنین مجوزهای فعالیت صنایع فولاد و پتروشیمی در استان‌های کویری صادر می‌شد این در حالیست که اگر آموزش‌های زیست محیطی در دوران کودکی در اولویت قرار داده شود بسیاری از مشکلات این چنینی رفع خواهد شد.

 

لاهیجان‌زاده ادامه داد: دانش‌آموزان در کشورهای پیشرفته طی پنج سال اول تحصیلی در زمینه مهارت‌های زندگی، حفظ فرهنگ و محیط زیست آموزش‌ می‌بینند این در حالیست که در کشور ما طی این پنج سال فقط حجم زیادی از اطلاعات درسی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 

به گزارش ایسنا،وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود تصریح کرد: معاونت دریایی سازمان محیط زیست در ۴۲ تالاب کشور برنامه آموزشی برای جوامع محلی در نظر گرفته است. این آموزش‌ها شامل چگونگی حفظ تالاب، مدیریت پسماند و چگونگی کسب درآمد بدون وارد کردن خسارت به تالاب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید