ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید واشنگتن؛

کوبا خواهان مذاکره رسمی با آمریکا شد

    کد خبر :38012

به دنبال اقدام دونالد ترامپ در لغو بهبود روابط با هاوانا، دولت کوبا آنچه را که لفاظی‌های “خصمانه” رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی‌اش خواند، رد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه منتشر شده از سوی دولت کوبا، این کشور سیاست جدید آمریکا در قبال هاوانا را لفاظی “خصمانه” نامید اما اعلام کرد که تمایل دارد تا به مذاکرات قابل احترام با آمریکا درباره مسائل مشترک بپردازد.

رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا اعلام کرد، صحبت‌های ترامپ پر از لفاظی‌های خصمانه بود.

وی در بیانیه‌ای که در وبسایت دولتی و تلویزیون کوبا منتشر شد، اعلام کرد که این سخنرانی از سوی رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف موضع آشتی جویانه است و گفت که کوبا به دنبال تداوم مذاکرات با آمریکا بر روی مسائل مختلف است.

دولت کوبا می‌گوید دو سال گذشته نشان داده که دو کشور می‌توانند در یک مسیر متمدنانه با یکدیگر همکاری و همزیستی داشته باشند.

روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، منع گردشگری آمریکایی‌ها در کوبا دوباره برقرار و تحریم‌ها علیه هاوانا اعمال می‌شوند.

ترامپ گفت، تا زمانی که زندانی‌های سیاسی در کوبا آزاد نشوند، آمریکا تحریم این کشور را رفع نمی‌کند. چند زندانی سیاسی سابق کوبایی در سخنرانی ترامپ حاضر بودند و او در ابتدای صحبت‌هایش آنها را ستایش کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید