کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز شد

    کد خبر :823211
کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز شد

صبح امروز درب حوزه‌های امتحانی روی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ باز شد. امروز چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ اولین روز از برگزاری کنکور است که تا روز شنبه۱۲ تیرماه ادامه خواهد داشت.

۴۱۴ شهرستان، ۳۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی به عنوان حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده‌اند.

امسال تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر در کنکور سراسری ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر مرد هستند.

تاکنون تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۳۱ کارت صادر شده است. در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۲۱ کارت، گروه هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت، گروه علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت و در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت صادر شده است.

همچنین ۴۱۴ شهرستان، ۳۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی به عنوان حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش ایلنا، آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، علوم تجربی در صبح جمعه ۱۱ تیر و زبان‌های خارجی در صبح شنبه ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید