کنعانی اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی را محکوم کرد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ۲۰:۵۸
    کد خبر :1025254
کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سیاسی کمیته صلح نوبل در اعطای جایزه به یکی از شهروندان ایرانی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل متحد همواره بر تحقق عینی صلح در سطوح منطقه ای و جهانی تاکید داشته و همواره بر تقویت فرهنگ صلح اهتمام داشته است؛ اما هیچ گاه نمی خواهد از صلح و تحقق آن سوء استفاده شود.

ناصر کنعانی در این ارتباط افزود: حال شاهد آن هستیم که کمیته صلح نوبل، اقدام به اعطای جایزه صلح به شخصی کرده که به دلیل نقض مکرر قوانین و ارتکاب اعمال مجرمانه محکوم شده است. ما این اقدام را حرکتی مغرضانه و سیاسی کاری دانسته و محکوم می کنیم.

وی افزود: اقدام کمیته صلح نوبل، تحرکی سیاسی در راستای سیاست مداخله جویانه و ضد ایرانی برخی دولت‌های اروپایی از جمله دولت مقر کمیته نوبل بوده که نشان‌دهنده انحراف مایوس کننده آن از اهداف اولیه آن و بهره برداری ابزاری از کمیته صلح است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در بیانیه این کمیته ادعاهای نادرست و خلاف واقعی در مورد تحولات ایران مطرح شده است که حکایت از رویکرد برخی دولت های اروپایی برای جعل اخبار و تولید روایت های مغشوش و انحرافی در مورد تحولات داخلی ایران است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کنعانی خاطر نشان ساخت: ملت ایران طی بیش از چهار دهه شاهد فشارهای سیاسی و اقتصادی از جمله تروریسم اقتصادی و غیر انسانی برخی کشورهای غربی علیه خود بوده و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر هیچگاه جرأت محکوم کردن این جنایات  یا ادای احترام به مقاومت بی نظیر مردم ایران در برابر تحریم های ظالمانه، ضد بشری و مغایر با تعهدات بین‌المللی غرب را نداشته اند.
وی خاطر نشان کرد:  اقدام اخیر کمیته صلح نوبل حلقه ای دیگر از زنجیره فشار محافل غربی علیه ایران است که نتیجه ای جز جزم شدن عزم ملت ایران در پیگیری سیاست مستقلانه خود ندارد و البته این رویکرد نامتعارف و گزینشی هرگز از اذهان آزاداندیشان پاک نخواهد شد.

کنعانی در پایان با تاکید بر آرمان جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و عدالت در سراسر جهان در پرتو همکاری موثر و دوستانه میان ملتها و همزیستی مسالمت آمیز، به کمیته صلح نوبل توصیه کرد: بجای ایفای نقش ابزاری در اعمال سیاست های مزورانه برخی کشورهای غربی، جایزه صلح نوبل را به اشخاص یا تشکل هایی اعطا کند که  صادقانه به دنبال ترویج فرهنگ صلح و عدالت در جهان و میان ملت ها هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید